اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید جلیلی در دیدار با آیت‌الله باریک‌بین:

حضور افراد تاثیرگذار در ستاد امر به معروف / پیشرفت باید مبتنی بر اسلام ناب باشد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان این مطلب که اگر از ظرفیت‌های بالفعل مساجد به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات از میان برداشته می‌شود، عنوان کرد: پیشرفت باید مبتنی بر اسلام ناب باشد.

حضور افراد تاثیرگذار در ستاد امر به معروف / پیشرفت باید مبتنی بر اسلام ناب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سعید جلیلی در دیدار با آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین اظهار داشت: باید بحث مهم اخلاق در جامعه در سطح مسئولان بلند‌پایه پیگیری شود به طوری که در نهادهایی مانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر از افرادی در سطح وزرا و شورای معاونین استفاده کرد تا تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته نیز به صورت مطلوبی اجرایی شود.

وی افزود: نمی‌توان به کارمندی که کاری دستش نیست، بگوییم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر حضور داشته باشد بلکه باید از افراد تأثیر‌گذار در این نهاد مهم بهره‌برداری کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: دو هزار مسجد به طور مثال در تهران وجود دارد که اگر این دو هزار ساختمان در اختیار هر حزب یا گروهی قرار بگیرد، قطعا موجب رعب و وحشت دشمنانش خواهد شد و ما امروز باید با استفاده از این دو هزار ساختمانی که کم و بیش در هر شهر وجود دارد، از ظرفیت‌های توسعه اخلاقی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کشور استفاده کنیم.

جلیلی با اشاره به دیدار اخیرش با آیت‌الله خزعلی عنوان کرد: در بحث نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر امام به مالک امر می‌کند و نه نصیحت که این مهم به معنای اهمیت وظایف مسئولین است که باید به آنان امر شود نه نصیحت.

جلیلی خاطر نشان کرد: در بحث ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر سنت‌ها با محتوا صورت می‌گیرد نه با شکل و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: شاید مساجد در طول روز چهار ساعت باز باشد که اگر این مهم 20 ساعت دیگر نیز ادامه یابد مساجد فعال‌تری خواهیم داشت که می‌توان از ظرفیت عظیم آن برای مسائل فرهنگی جامعه استفاده کرد. چرا که مساجد بهترین ظرفیت برای انجام کارهای فرهنگی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب که اگر از ظرفیت‌های بالفعل مساجد به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات از میان برداشته می‌شود، عنوان کرد: پیشرفت باید مبتنی بر اسلام ناب باشد.

وی تأکید کرد: فرق‌های بزرگی قانون اساسی را تدوین کرده‌اند که اصل هشت قانون اساسی نیز اصل مترقی این قانون در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

جلیلی تأکید کرد: با ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجازه نخواهم داد تا کسی منحرف شود و عدالت علوی نیز با همین احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موفق می‌شود.

وی در خاتمه تأکید کرد: هیئت‌ها، مساجد، جلسات مذهبی و همچنین نماز جمعه ظرفیت‌های عظیمی در امور فرهنگی دارد، البته بیان این مطلب به معنای استفاده نکردن از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی جامعه نیست.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین و حجت‌الاسلام سید‌مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک نیز در مجلس شورای اسلامی حضور داشته و به بیان مطالبی در خصوص مباحث مطروحه پرداختند.

انتهای پیام/2667/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول