اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

مقابله با استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: سربلندی ایران در جهان به علت مقابله با استکبار و ظلم‌ستیزی در دنیای امروز است که این امر خود مصداق بازر امر به معروف و نهی از منکر است.

مقابله با استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

ماموستا معروف‌خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: مسئله امر به معرف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب عینی است و باید هر کس در هر مقطع و  لباسی به میزان مسئولیت خویش در قبال جامعه، افراد و خانواده خود بی‌‌تفاوت نبوده و مردم را از زشتی‌ها نهی و به نیکی‌ها تشویق و دعوت کند.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار به اهمیت ترویج این فریضه الهی تأکید کرد و گفت: اگر مسئله امر به معروف و نهی از منکر که یک مسئله قرآنی و الهی است به طور کامل عینیت پیدا کند جامعه گلستان خواهد شد و جلوی ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی را خواهد گرفت.

وی افزود: زمانی به وظیفه خود عمل کرده‌ایم و خداوند باری تعالی از ما خشنود خواهد بود که به ترویج این مهم در جامعه اهتمام بورزیم و از آن کوتاهی نکنیم که کوتاهی از آن گناه نابخشودنی خواهد بود.

ماموستا خالدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ملتی که در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر احیا نشده و فعال نباشد ملتی رو به زوال است و با مشکلات دینی، سیاسی و اجتماعی بسیاری روبه‌رو خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه به حمد الهی ترویج این فریضه مهم در کشور اسلامی‌مان فعال و گسترده است، گفت: بنا به سفارش مقام عظمای ولایت، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فعال بوده و تأثیرات آن به طور چشم‌گیری در جامعه نمایان است و در آینده به فضل خداوند قوت بیشتری خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ضامن جامعه متعالی است تصریح کرد: سربلندی ایران به علت مقابله با استکبار و ظلم‌ستیزی در دنیای امروز است که این امر خود مصداق بازر امر به معروف و نهی از منکر است.

خالدی امر به معروف و نهی از منکر را راهی برای مقابله با گناه عنوان کرد و بیان داشت: درمان دردهای جامعه با احیا و اجرای صحیح این فریضه الهی برطرف می‌شود بهترین راه مقابله با گناهان است.

وی پسندیده‌ترین حالات ترویج امر به معروف و نهی از منکر را  آغاز احیای این اصل اسلامی از ادارات و مسئولان دولتی و به موازات آن سوق دادن جامعه به سمت ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی دانست.

ماموستا خالدی فلسفه تاسیس حکومت اسلامی را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: کوشش در تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در محفل خانواده نیز امری اجتناب ناپذیر است.

وی نقش امربه معروف و نهی ازمنکر را در تعالی و پیشرفت جامعه مهم توصیف کرد و گفت: جامعه‌ای که این امرمهم را به فراموشی بسپارد؛ قطعا با مشکلات و ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی مواجه شده و راه زوال را در پیش می‌گیرد.

ماموستا خالدی در پایان سخنان خود نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: با نهادینه شده این فریضه الهی و خطیر جامعه راه سعادت را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/79015/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول