اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس اوقاف و امور خیریه:

سند امر‌ به‌ معروف و نهی ‌ا‌ز‌ منکر با خون امام حسین (ع) امضا شد

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام حسین (ع) امر ‌به ‌معروف ابدی را با ندای ماندنی بر بارگاه وجود الهی فریاد کشیدند چرا که این سند امر‌ به ‌معروف و نهی ‌ا‌ز‌ منکر با خون ایشان امضا شد.

سند امر‌ به‌ معروف و نهی ‌ا‌ز‌ منکر با خون امام حسین (ع) امضا شد

حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تبریک ولادت امام ‌حسین (ع) اظهار کرد: همان‌گونه که سیدالشهدا (ع) قبل از حرکت از مدینه در میان خواص و عوام فلسفه خروج خود را زمینه‌سازی قیام با برکت کربلا بیان کردند، اصلاح امت جدش و امر ‌به ‌معروف و نهی ‌از‌ منکر از اهداف پیشوای سوم شیعیان بیان شده است.

وی افزود: اگر به ماهیت قیام ابا عبدالله (ع) بنگریم که به گونه‌ای حقیقت پیروزی خون بر شمشیر را به رخساره عالم در تصویر کشید امام حسین (ع) امر ‌به‌ معروف ابدی را با ندای ماندنی بر بارگاه وجود الهی فریاد کشیدند چرا که این سند امر ‌به‌ معروف و نهی ‌ا‌ز‌ منکر با خون امام حسین (ع) امضا شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: کسانی که قابلیت و استعداد داشتند اصلاح پذیری را از امام حسین (ع) گرفتند و این اصلاح پذیری منحصر به زمان سیدالشهدا (ع) نیست بلکه تا قیامت وجود دارد و اصلاح پذیری در سیر و سلوک الی‌الله، عبودیت و بندگی انس با قرآن است.

وی با اشاره به فضای اجتماعی سیاسی دوران امام حسین (ع) ادامه داد: دورانی که سیدالشهدا (ع) حیات شریفشان استمرار داشته، افرادی وجود داشتند که به دنبال این بودند از ابتدا انحراف در جامعه اسلامی ایجاد کنند و به جای امامت و ولایت، بحث خلافت را مطرح کردند که البته آنها به خلافت هم قانع نشدند.

رضوی مهر ادامه داد: دشمنان می‌خواستند خلافت را به سلطنت تبدیل کنند و این همان دستور کار معاویه بود که با ولایت‌پذیری فرزند نامشروعش یزید به دنبال آن بود که این هدف خود را عملی کند و تنها چیزی که می‌توانست در مقابل این حرکت برخورد جدی برای امت اسلام رقم بزند نام اباعبدالله حسین (ع) بود و سبب شد که نقشه معاویه نمایان شود.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) دین را بیمه کرد و مردم با اعتقاد به امامت راهی را برگزیدند که راه نبی مکرم اسلام (ص) و هدف قرآن بود.

انتهای پیام/2258/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول