اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

مدیریت مردمی وجه تمایز مساجد شیعه است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مدیریت مردمی مساجد وجه تمایز مساجد شیعیان بر اهل تسنن است.

مدیریت مردمی وجه تمایز مساجد شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در همایش حماسه سیاسی اظهار داشت: 60 هزار مسجد کشور به طور عمده به وسیله مردم ساخته شده و به وسیله مردم نیز اداره می‌شود.

وی افزود: به عکس جامعه تسنن که مساجد دولتی بوده و امام جمعه، موذن و خادم منصب دولتی محسوب می‌شود، اداره مسجد شیعیان بر عهده مردم است.

ایمانی ادامه داد: مسجد در جامعه امروز باید در کنار کانون عبادی بودن، کانون فرهنگ و هنر، محل اجتماعات مدنی نیز باشد که در گذشته حتی محل امور اقتصادی نیز بوده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز باید این ظرفیت احیا شود، چرا که با فرض حضور 100 نفر در هر وعده نماز و ضرب آن در تعداد نمازها به تعداد متوسط افرادی که در یک مسجد کوچک حضور می‌یابند، پی می‌بریم.

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانانی که اهل مسجد هستند، در درازمدت از وسوسه و انحراف فکری مصون می‌مانند.

ایمانی بر لزوم ارتباط و تعامل دو طرفه هیئت امنا، پایگاه مقاومت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مردم تاکید کرد و افزود: مسجد باید بتواند سایه خود را بر فرهنگ و هنر جامعه بیاندازد و این هر دو نقش خود را در ارتباط با مسجد ایفا کنند.

جمهوری اسلامی به جای ارتش یا احزاب وابسته مردم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام‌های شیعه در طول تاریخ بیان کرد: قیام میرزای شیرازی و آیت‌الله کاشانی به تاسیس نظام سیاسی منجر نشد، اما امام راحل توانست انقلاب اعتقادی خود را به نظام سیاسی متصل کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: نظام سیاسی که امام بنا نهاد، یک شاخصه عمده دارد که آن حضور مردم در تمام صحنه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین گفت: مردم ایران در پنج نوع انتخابات به طور مستقیم یا با یک واسطه در تعیین تمام ارکان سیاسی خود نقش دارند.

ایمانی با اشاره به برگزاری 30 انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون ابراز داشت: دشمن گمان می‌کند، وابستگی همیشگی نظام اسلامی به مردم نقطه ضعف به حساب می‌آید اما این موضوع نقطه قوت کشور محسوب می‌شود که بنا به فرموده امام راحل (ره) دفاع از نظام به عهده خود مردم گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: اگر به جای مردم دفاع از نظام مانند برخی کشورهای منطقه به احزاب حاکم یا ارتش سپرده می‌شد، تزلزل در ارکان کشور گریزناپذیر بود.‌

انتهای پیام/2448/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول