اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سهم خبرنگاران در تحقق حماسه سیاسی

خبرنگاران و ارباب رسانه با حضور تأثیرگذار خود می‌توانند نقش بسزایی در تحقق شعار حماسه سیاسی در انتخابات پیش‌‌رو داشته باشند.

سهم خبرنگاران در تحقق حماسه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره مجلس شورای اسلامی رسانه‌ها تأثیر مهمی در تحقق فرمایش رهبری معظم انقلاب در عملی شدن حماسه سیاسی در 24 خرداد داشته و دارند.

رسانه ملی، روزنامه‌های کثیرالانتشار کشوری، خبرگزاری‌ها، جراید محلی و استانی و سایت‌های خبری و تحلیلی براساس سیاست و تصمیم‌گیری مدیران و جهت‌گیری‌های سیاسی خود نقش پررنگی در انتخابات و معرفی کاندیداهای این دوره انتخابات داشتند.

اما نکته مهمی که در اهالی رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و سایبری وجود دارد، این است که ارکان اصلی این رسانه‌ها خبرنگاران هستند که در هر قسمت و بخشی از رسانه و جریده خود می‌توانند در تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد اصلح تأثیر بسزایی داشته باشند.

رسالت خبری و تعهد به قلمی که در دست خبرنگاران وجود دارد ایجاب می‌کند تا در راستای علمی کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری از هیچ کاری دریغ نکنند و زمینه حضور پررنگ و بانشاط و مشتاقانه مردم را در حضور حداکثری در انتخابات 24 خرداد فراهم کنند.

استان همدان با سبقه تاریخی و فرهنگی خود و به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با جمعیت نسبتاً جوانی از خبرنگاران توانسته در سال‌های اخیر رشد محسوسی در فعالیت و پویایی رسانه‌ای داشته باشد.

حضور خبرنگاران جوان و اغلب تحصیل کرده در رشته‌‌های مرتبط با امر اطلاع‌رسانی و خبرنگاری و فارغ‌التحصیل‌شدگان رشته کاردانی خبرنگاری از دانشگاه علمی کاربردی از سال 91 باعث شده تا سطح علمی توأم با تجربه‌های اهالی رسانه در این استان فرهنگی بیشتر از قبل شود.

با این توضیح می‌شود، انتظار داشت که جامعه خبری فعال در استان همدان در اجتماع رسانه‌ای خود با مخاطبان و جمعیت هدفی که دارند، بهترین تعامل و ارتباط را برقرار کرده و در راستای ترغیب و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح کمک شایانی کنند.

مردم دارالمؤمنین همدان که از ابتدای قیام‌های انقلابی از سال 42 همیشه در صحنه بودند و در انقلاب اسلامی بیش از 8 هزار شهید به این نظام مقدس تقدیم کردند قطعاً روز جمعه با حضوری گسترده برای انتخاب اصلح حضوری چشمگیر خواهند داشت.

مردم سراسر استان همدان در 9 حوزه مرکز شهرستان و 25 مرکز بخش در انتخابات ریاست جمهوری از بین شش نامزد باقی مانده در کورس رقابت ریاست جمهوری یک نفر، برای انتخابات شورای شهر و روستا از بین 5 هزار و 738 نفر و در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان تویسرکان از بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده اصلح را انتخاب خواهند کرد.

رقابت در شوراها در شهر همدان بر سر 15 کرسی، در شهرستان ملایر 11 کرسی، شهرستان نهاوند 9 کرسی و در سایر شهرستان‌های اسدآباد، بهار و لالجین، فامنین، تویسرکان، رزن و کبودراهنگ نیز بر سر هفت کرسی خواهد بود. 

همچنین در مراکز 25گانه بخش‌ها بر سر پنج کرسی و همچنین در حوزه روستایی نیز بر سر سه کرسی رقابت شکل می‌گیرد.

مردم ولایتمدار استان همدان در روز جمعه برای انتخاب یک رئیس جمهور در سطح کل استان 3 هزار و 314 نفر اعضای شورای شهری و روستایی عضو اصلی و علی‌البدل و یک نماینده مجلس در شهرستان تویسرکان به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران، تحلیلگران رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و سایبری استان روز جمعه ضمن حضور در ستاد انتخاباتی 9 شهرستان تابعه همدان برای انجام رسالت خطیر خود مبنی بر پوشش و انعکاس حضوری حداکثری مردم شریف استان همدان قطعاً با آرای خود در صندوق‌های رأی، مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام خواهند زد.

وعده‌ همه ما روز جمعه 24 اسفند در پای صندوق‌های رأی

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول