اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان محقق می‌شود

غنی‌سازی اوقات فراغت 6 هزار دانش‌آموز در قالب 17 کانون

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: برای 6 هزار دانش‌آموز در 17 کانون در سطح استان برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را در نظر گرفتیم.

غنی‌سازی اوقات فراغت 6 هزار دانش‌آموز در قالب 17 کانون

علی نامدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان 17 کانون در سطح استان پیش‌بینی شده است اظهار داشت: کمیته امداد برنامه‌ریزی کرده که برای تعداد 5 هزار دانش‌آموز اردوی کوتاه‌مدت در داخل استان و یک هزار دانش‌آموز اردوی بلندمدت خارج از استان برگزار کند.

وی ادامه داد: اردوگاه فجر امداد همدان نیز هشت دوره میزبان دانش‌آموزان حوزه‌های خارج از استان خواهد بود که مدت هر دوره یک هفته است.

قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در سه محور برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: نخستین محور برنامه‌های عقیدتی است که شامل کلاس‌های قرآن، احکام و مسائل دینی می‌شود و دومین محور برنامه‌های پرورشی که بازی‌های پرورشی، بررسی آداب و رسوم و زندگی خارج از خانواده و محور سوم ورزشی با برگزاری انواع مسابقات ورزشی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های اوقات فراغت را برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی تا مقطع متوسطه برگزار می‌کنیم که 70 درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در برنامه‌ها دختر و 30 درصد آنها پسر هستند. 

نامدار در ادامه به اعتبارات مورد نیاز برگزاری دوره‌های پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: در حال با توجه به اینکه سه دوازدهم بودجه ابلاغ شده مبلغ 70 میلیون تومان در نظر گرفتیم البته از منابع دیگری مانند استانداری، درآمدهای داخلی امداد و امداد مرکز تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: کمیته امداد هر سال رتبه اول و دوم را در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به خود اختصاص می‌دهد و در سال گذشته امداد استان رتبه دوم را کسب کرد و این به خاطر کم بودن تعداد افراد برخوردار از برنامه‌های امداد بود. 

قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 19 کانون برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت می‌کردند ابراز داشت: سال گذشته تعداد 6 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های متنوع خانواده امداد در گذراندن اوقات فراغت خود بهره‌مند شدند. 

وی افزود: در برنامه‌های سال جاری علاوه بر پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان تعداد 500 نفر از آنها با شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دوره‌های حرفه‌آموزی را طی خواهند کرد و این با توجه به شعار امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش امداد است. 

نامدار ادامه داد: دوره‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در 17 کانون وابسته به کمیته امداد از اول تابستان به مدت سه ماه تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان برنامه‌های ما تعطیل نیست خاطرنشان کرد: در ماه رمضان برنامه‌های ویژه‌ای مانند برگزاری مسابقات قرآن و افطاری را با هدف افزایش معنویت در نظر گرفتیم. 

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول