اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مطرح کرد

ضرورت برنامه‌ریزی برای هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به هماهنگی فعالیت‌ دستگاه‌های مسئول در ساماندهی امور جوانان بر ضرورت برنامه‌ریزی در این ارتباط تأکید کرد.

ضرورت برنامه‌ریزی برای هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر این ستاد در کشور مسئولیت را بر عهده گرفته است و به تبع آن ادارات کل ورزش و جوانان نیز در این ارتباط تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحث اوقات فراغت و لزوم غنی‌سازی صحیح آن اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: البته این امر نباید منحصر به یک قشر و یا یک فصل خاص باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی در این خصوص با مدیریت استانداری، تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم این قضیه را در بین تمام افراد جامعه و بویژه جوانان و نوجوانان پیاده‌سازی کنیم.

تیشه‌گران با گلایه از اینکه در گذشته هر دستگاهی برنامه‌ریزی جداگانه در این ارتباط انجام می‌داد، عنوان کرد: موازی‌کاری موجب هدر رفتن منابع مالی و فرصت‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه قرار بر این است تا تمامی دستگاه‌ها زیر نظر ستاد فعالیت‌های خود را سامان دهند، یادآور شد: در خصوص انگیزه و اهداف هر نهاد و سازمانی در برگزاری نمایشگاه ویژه جوانان باید اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تأکید بر اینکه خود را در قبال جوانان مسئول می‌دانیم، متذکر شد: با توجه به جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان، لزوم کار هماهنگ و با برنامه در این راستا به شدت احساس می‌شود.

جزیره‌ای عمل کردن اشتباه است

در ادامه این جلسه، کارشناس اداره‌کل ورزش و جوانان با اظهار تأسف از اینکه پس از سال‌ها هنوز الگوی خاصی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان وجود ندارد، اذعان داشت: هر ساله به برنامه‌هایی روتین اکتفا می‌کنیم که باید این رویه تغییر کند.

رضا منصوری با بیان اینکه نباید هر دستگاهی به شکل منفک فعالیت‌های خود را انجام دهد، جزیره‌ای عمل کردن را اشتباه بزرگی دانست و ابراز داشت: باید از ظرفیت دیگر نهادها و سازمان‌ها برای هم‌افزایی استفاده شود.

منصوری با یادآوری برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت جوانان در سال گذشته، اضافه کرد: هرگاه اسمی از نمایشگاه به میان می‌آید همه در فکر گزارش عملکرد هستند؛ در حالی که باید به دنبال کار خلاقانه بود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت جوانان را اداره‌کل ورزش و جوانان متقبل شده است، تصریح کرد: از ادارات می‌خواهیم با حضوری پررنگ در نمایشگاه نسبت به ارائه برنامه‌های مبتکرانه خود در این حوزه اقدام کنند.

کارشناس اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه با گلایه از نهاد کتابخانه‌ها به دلیل عدم حضور در جلسه به بیان پاره‌ای توضیحات در خصوص سند ساماندهی اوقات فراغت جوانان و جزئیاتی از نمایشگاه پرداخت.

منصوری اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌ها 62 درصد جوانان مهم‌ترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان را در اختیار قرار دادن امکانات فراغتی می‌دانند.

وی افزود: 71 درصد جوانان نیز معتقد به ضعف اطلاع‌رسانی مناسب توسط سازمان‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت هستند و 57 درصد آنها نیز اعلام کرده‌اند، سازمان‌های متولی اوقات فراغت را نمی‌شناسند.

وی، موضوعات نمایشگاه اوقات فراغت جوانان را در 9 بند و به ترتیب برنامه ورزشی، گردشگری، مهارت‌آموزی، کتابخوانی، فرهنگی قرآنی، محیط مجازی و رسانه، گفتگوی جوانان، اردوهای جهادی و شناسایی و تقدیر از اختراعات جوانان ذکر کرد.

منصوری در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت جوانان در آینده‌ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد که با تدوین برنامه‌هایی منسجم فعالیت‌های این قشر سامان گیرد.

انتهای پیام/79012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول