اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفته دوم تیرماه آغاز می‌شود

برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک از آغاز کلاس‌های اوقات فراغت این پژوهش‌سرا از هفته دوم تیرماه خبر داد.

برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک

ابوالفضل مشهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت این پژوهش‌سرا گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش و ارتقای مهارت و اطلاعات جوانان دوره‌ کلاس‌های تابستانی پژوهش‌‌سرای خلیج فارس اراک هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کلاس‌های تابستانی این مرکز در 15 رشته علمی، هنری و آزمایشگاهی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش‌سرای دانش آموزی خلیج فارس اراک ادامه داد: آموزش رشته‌های هنری، علمی و مهارتی این مرکز در راستای بسترسازی به منظور کشف استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان مستعد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مشهدی با اشاره‌ به اینکه درکلاس‌های تابستانی از دانش‌آموزان علاقمند در رشته‌های نجوم تئوری و عملی، آموزش هوا فضا(ساخت پاراگلایدر)، رباتیک، مهارت‌های کامپیوتر، عکاسی دیجیتال، سازه‌های ماکارونی، آموزش مکعب روبیک، شطرنج، الکترونیک، آموزش ساخت موشک‌های آبی، روش تحقیق و خلاقیت، مهارت‌های زندگی، مقاله و داستان‌نویسی، کلاس‌های آزمایشگاهی (فیزیک، زیست و شیمی) و کلاس‌های هنری (نستعلیق، خط تحریر، هنر چرم) ثبت نام به عمل می‌آید، گفت: درپایان دوره‌های آموزشی گواهینامه مهارت برای دانش‌آموزان صادر می‌شود.

وی از آغاز ثبت‌نام این دوره‌های آموزشی در پژوهش‌سرای خلیج فارس خبر داد و اذعان داشت: برگزاری این دوره‌های آموزشی فرصت خوبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان است

مشهدی افزود: این مرکز با هدف هدایت، راهنمایی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، اشاعه فرهنگ پژوهش، ایجاد زمینه برای ارائه دستاوردهای بدیع و پاسخگویی به سوالات علمی پژوهشی دانش‌آموزان شکل گرفته و در حال حاضر با مجهز بودن به کارگاه‌های اینترنت، رایانه و نجوم و آزمایشگاه‌های فیزیک، زیست و شیمی آماده ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در جشنواره جوان خوارزمی در سال تحصیلی 91-90 طرح یخچال هوشمند دانش‌پژوه امیرمحمد کزازی موفق به کسب مقام چهارم شد، ادامه داد: طرح خودروی پاک دانش‌پژوه مبینا رنجبران، طرح تولید الکتریسیته از کویر میقان دانش‌پژوه حسین رنجبری، طرح ساخت لاستیک مقاوم نانو دانش‌پژوه مهدیه قربانی و طرح دانش‌پژوه حدیث رسولی در رشته علوم زیستی نیز در جشنواره خوارزمی سال تحصیلی گذشته مقام پنجم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌سرای خلیج فارس با اساتید مجرب و متخصص و کتابخانه‌ای با بیش از 8 هزار جلد کتاب مرجع علمی و تخصصی، پاسخگوی مناسبی برای طرح‌ها و ایده‌های دانش‌پژوهان علاقمند به رشته‌های مختلف از جمله نجوم، فناوری نانو، رباتیک، علوم قرآنی، فیزیک، ادبیات و ... است.

انتهای پیام/87003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول