اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

جذب 18 درصدی دانش‌آموزان آبیکی در کلاس‌های اوقات فراغت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از جذب 18 درصدی دانش‌آموزان این شهرستان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت در فصل تابستان خبر داد.

جذب 18 درصدی دانش‌آموزان آبیکی در کلاس‌های اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کانون شهید خجسته‌ روز و یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان پسر و کانون شهید شیخ‌ حسنی و یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کانون‌ها و سالن‌های ورزشی به طور متوازن در سطح شهر آبیک قرار گرفته‌اند که می‌توانند دانش‌آموزان زیادی را زیر پوشش قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: شهرستان آبیک بیش از 14 هزار دانش‌آموز دارد که آموزش و پرورش باید 18 درصد از این دانش‌آموزان را برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت سوق دهد که بخش عمده‌ای از این دانش‌آموزان را دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می‌دهند.

نوروزی آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: علاوه بر چهار پایگاه در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان، مدیران و مربیان پرورشی مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت در مدارس سوق داده که اگر تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب برسد در روزهای باز مدارس در ایام تابستان یعنی دوشنبه و چهارشنبه برای دانش‌آموزان کلاس‌ها دایر خواهد بود.

وی افزود: اگر تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب نرسد معاونان پرورشی مدارس، دانش‌آموزان را به سمت کانون‌ها و سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده سوق می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: طرح هجرت بسیج سازندگی از بهترین و موفق‌ترین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که به گفته مسئولان سپاه ناحیه آبیک 200 نفر از دانش‌آموزان در طرح بسیج سازندگی شرکت کرده و سازماندهی شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بیان کرد: عرصه‌های مربوط به بسیج سازندگی مشخص شده که به سپاه ناحیه شهرستان آبیک معرفی می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: عرصه‌های معرفی شده به بسیج سازندگی شامل بهسازی، زیباسازی، تعمیر میز و نیمکت و نقاشی مدارس خواهد بود.

وی از برنامه‌ریزی در راستای کارورزی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و دانشجویان به طور مشترک خبر داد و اضافه کرد: مربیان سال گذشته برای دوران کارورزی دانش‌آموزان و دانشجویان به کار گرفته می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: از مسئولان سپاه ناحیه شهرستان آبیک درخواست می‌کنیم که در جذب دانش‌آموزان دختر در دوره‌های بسیج سازندگی آموزش و پرورش را یاری رسانند تا دانش‌آموزان دختر به دلیل در معرض خطر و آسیب بودن دوره‌های خود را در مراکز غیر دولتی نگذرانند.

نوروزی افزود: از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک می‌خواهیم که نسبت به حضور پزشک برای پایه اول ابتدایی در مرکز سنجش اقدام کنند تا نگرانی‌های خانواده‌ها بر طرف شده و در تردد دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: محدوده‌بندی لازم برای اجرای طرح نظام آموزشی 3-4 در مدارس شهرستان آبیک صورت گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول