اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش سنندج:

اوقات فراغت 40 هزار دانش‌آموز در قالب جلسات غنی نمی‌شود

رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان سنندج گفت: اوقات فراغت 40 هزار دانش‌آموز این ناحیه در قالب تشکیل جلسات غنی نمی‌شود بلکه نیازمند کمک مالی خیرین است.

اوقات فراغت 40 هزار دانش‌آموز در قالب جلسات غنی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غزاله مرادی ظهر امروز در جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شهرستان سنندج در فرمانداری، تعداد دانش‌آموزان ناحیه یک سنندج را 47 هزار دانش‌آموز ذکر کرد و افزود: از این تعداد شاید 7 هزار نفر با خانواده‌هایشان به مسافرت بروند و یا از تمکن مالی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی غنی‌سازی اوقات فراغت 40 هزار دانش‌آموز ناحیه یک سنندج را نمی‌توان با یکی دو جلسه و در این مقطع زمانی کوتاه تنظیم کرد.

این مسئول اضافه کرد: اکثر ادارات و سازمان‌ها به دلیل کمبود اعتبارات قادر به کمک مالی برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت امسال نیستند.

رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان سنندج از برگزاری جلسات غنی‌سازی اوقات فراغت با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌های دولتی انتقاد کرد و افزود: دولت به تنهایی قادر به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست و در این راستا باید با دعوت از سرمایه‌داران سطح شهر به این‌گونه جلسات آنها را به مشارکت در امر غنی‌سازی اوقات فراغت تشویق و ترغیب کنیم.

مرادی تصریح کرد: اگر برخی افراد زکات پول‌های در بانک خوابیده خودشان را ادا کنند تمامی فقرای استان زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اعلام عنوان برنامه‌ها دیگر دردی را دوا نمی‌کند و لازم است به محتویات برنامه‌ها و انسجام هر چه بیشتر بین ادارات در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه در رابطه با آموزش‌های دینی و مذهبی در اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکنون دچار غفلت شده‌ایم، اضافه کرد: به دلیل جهش اطلاعاتی عصر حاضر و حرکت از جامعه سنتی به مدرن کمتر در برنامه‌هایی همچون اوقات فراغت به آموزه‌های دینی پرداخته شده است.

رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان سنندج ادامه داد: هم‌اکنون دانش‌آموزان را از طبیعت و فضای باز خارج کرده و بعد از طی 9 ماه حضور در مدارس بار دیگر در تابستان نیز آنها را محدود به شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌کنیم.

مرادی با بیان اینکه روح و روان دانش‌آموزان تشنه حضور در طبیعت و خاک‌بازی و آب‌بازی است، خاطرنشان کرد: کلاس‌های ایام تعطیلات بیشتر به آموزش‌هایی همچون رایانه و غیره خلاصه شده که این موارد منجر به تخلیه انرژی دانش‌آموزان نخواهد شد.

وی خواستار تامین فضاها و زمین‌هایی در هر محله برای بازی کودکان و نوجوانان شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تربیتی مناسبی در سنندج که جوابگوی تعداد دانش‌آموزان این شهرستان باشد، وجود ندارد.

نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: رویکرد تبلیغات اسلامی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برخلاف سال‌های گذشته که کمیت محور بود امسال براساس کیفیت است.

وی خاطرنشان کرد: 15 پایگاه بوستان معرفت و 2 هسته فرهنگی در تعطیلات تابستان امسال آموزش‌هایی در خصوص قرآن و احکام به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج نیز در این جلسه گفت: اداره ارشاد تابستان امسال 6 کلاس در رشته احکام، قرآن، تئاتر و موسیقی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند.

کورش احمدی افزود: 73 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان سنندج داریم که از این تعداد 61 کانون در روستاهای تابعه شهرستان قرار دارد و آماده برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان است.

وی ظرفیت کلاس‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سنندج را 2 هزار و 200 نفر ذکر کرد و افزود: هزار و 146 مربی نیز در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

این مسئول گفت: اداره ارشاد اسلامی امسال نیز چون سنوات گذشته هفته‌ای یک بار اقدام به کران فیلم‌های حوزه کودک در تعطیلات تابستانی در مجتمع فرهنگی هنری سنندج می‌کند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول