اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری قزوین تأکید کرد

برخورد قضایی با برهم‌زنندگان نظم انتخابات

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین بر برخورد قضایی با برهم‌زنندگان نظم عمومی انتخابات تأکید کرد.

برخورد قضایی با برهم‌زنندگان نظم انتخابات

جمال انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیشگیری و برخورد را جزو دو سازوکار پیش‌روی دادگستری برای انتخابات پیش رو برشمرد و اظهار کرد: سازوکار پیشگیری به عنوان موضوع اصلی در قوه قضائیه از زمان انتخابات مجلس نهم (اواخر سال 91) در مجموعه دادگستری آغاز شده است و این سازوکار در تمام جوانب مقدم بر سازوکارهای دیگر است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های قضایی برای انتخابات پیش‌رو در استان قزوین از دو تا سه ماه پیش از عید آغاز شده است، ابراز داشت: برپایی جلسات متعدد در دادگستری استان قزوین با مقامات مرتبط با حوزه نظارت، اجرا از جمله فعالیت‌ها در بخش مدیریت و پیشگیری بوده است.

انصاری در خصوص رسالت دادگستری در حوزه برخوردی نیز اذعان کرد: مجموعه دادگستری وظیفه دارد تا با هر کدام از مجریان، ناظران، کاندیداها و رأی‌دهندگان که عدول از قانون را مرتکب شده و از چارچوب‌ها عبور کنند، برخورد کند.

این مقام ارشد قضایی اعلام کرد: این سازوکار امروز در دادگستری استان قزوین نیز مطابق با آیین‌نامه کشوری فراهم شده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین با اشاره به مشخص بودن شعب و برنامه‌ریزی‌ها در زمان برگزاری انتخابات ابراز داشت: به تمامی دست‌اندرکاران و رأی‌دهندگان توصیه می‌شود تا به منظور امنیت موضوع حساس انتخابات مسائل مرتبط را رعایت کرده و به آن طبق قانون عمل کنند.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: تبیین بیانات مقام معظم رهبری برای تحقق پرشور‌تر حماسه سیاسی به عنوان راهبرد و منشور مشخصی است که تکلیف حاکمیت مدیران و تمام مردم و را روشن کرده و اثرگذار قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: همچنین چارچوب‌هایی که باید برای تبیین شعار سال مقام رهبری اتخاذ شود، سازوکارهای دولتی، ملی، استانی و شهرستانی را طلبیده و سازمان‌های مرتبط در حاکمیت،‌ قوای مختلف و زیرمجموعه‌های مرتبط با آنان نیز قطعا در این مسیر نقش تعیین‌کننده‌‌ای را بر عهده دارند.

این مسئول ارشد قضایی عنوان کرد: بدون شک با دقت و تأمل در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که حماسه سیاسی طبیعتا به نقش‌آفرینی حاکمیت و مردم در هر دو انتخاب برای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بازگشته و حساب می‌شود.

انصاری ادامه داد: طبق تمام تبیین‌ها و سخنان گفته شده این چنین برمی‌آید که تمام افراد اگر بتوانند اصل موفقیت‌ و رمزنگاری‌ها در حوزه انتخابات را هم‌خوان با منشور رهبری انجام دهند شاهد اقتدار بیش از پیش کشور می‌شویم.

وی رعایت جنبه سلامت انتخابات، قانون‌مندی، رعایت ضوابط و حضور حداکثری مردم در امر حماسه پیش‌رو را موجب یأس و ناامیدی دشمنان و نشان‌دهنده پایبندی به تمام اصول ارزشی، دینی و حاکمیت اسلامی دانست.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: رهاورد اقتدار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران با تبیین و حضور شکوفای مردم قطعا چیزی جز سربلندی و عزت ایران اسلامی نبوده و نمی‌تواند باشد.

این مسئول ارشد قضایی با بیان اینکه اولویت مشارکت مردم در هر مکان و زمان سرمایه‌ساز بوده و سازوکارها را بیشتر می‌کند، ابراز داشت: لازم است تا سیاست‌های موجود براساس اعتماد‌سازی مردمی تنظیم شده و حرکت در این مسیر باشد.

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین تأکید بر مدیریت حماسه سیاسی به عنوان نقطه عطف عصر کنونی، تبیین چارچوب‌ها، قانون‌مداری، حضور حداکثری و سلامت انتخابات را ملزم به سازوکار و برنامه‌ریزی دانست.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول