اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نزدیک شدن به ماه رمضان

نمایشگاه طرح ضیافت در استان زنجان برگزار می‌شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: نمایشگاه طرح ضیافت با همکاری ارگان‌ها از جمله مجمع امور صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین تعاونی مصرف برگزار می‌شود.

نمایشگاه طرح ضیافت در استان زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، هادی تقی‌لو شامگاه سه‌شنبه در چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان در سال جاری اظهار داشت: اکثر کالاهای اساسی در بازار زنجان قیمت ثابتی طی چند وقت اخیر داشته‌اند.

*ثابت بودن اکثر قیمت‌ها در خرداد ماه

وی با بیان اینکه 30 قلم از 44 قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در چند وقت اخیر تغییر قیمت نداشته‌اند، افزود: در این مدت 11 مورد از کالاها افزایش قیمت یافته و سه کالا هم با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان افزایش قیمت برخی از محصولات کشاورزی را به دلیل پایان سال زراعی دانست و اضافه کرد: با واردات انجام شده و همچنین آغاز فصل برداشت نوسان قیمت‌ها در این محصولات از جمله برنج و برخی حبوبات برطرف می‌شود.

وی از تبدیل شکر تخصیصی به استان زنجان به قند خبر داد و گفت: این قندها در حال توزیع در سطح استان است.

تقی‌لو تاکید کرد: قیمت محصولات کشاورزی از جمله پیاز و گوجه فرنگی با توجه با آغاز فصل برداشت آنها از مزارع استان در حال تعدیل شدن است.

وی از انجام 5 هزار و 787 بازرسی در واحدهای صنفی خبر داد و افزود: نتیجه این بازرسی‌ها تشکیل 152 پرونده بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: مبلغ ریالی پرونده‌های متشکله و تخلفات ثبت شده از اول خرداد ماه تا کنون حدود 2 میلیارد و 40 میلیون ریال بوده است.

وی از انجام کنترل و نظارت‌های مورد نیاز بر سردخانه‌ها و انبارهای استان زنجان خبر داد و افزود: در این راستا کنترل‌های لازم برای توزیع قند و شکر به نرخ مصوب و هم چنین نظارت بر توزیع آرد در نانوایی‌ها اعمال می‌شود.

تقی‌لو از انجام 225 بازرسی از نانوایی‌های استان زنجان خبر داد و افزود: در جریان این بازرسی‌ها 45 تخلف کشف و منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی با اشاره به آماده شدن طرح ضیافت در استان زنجان اضافه کرد: در این راستا اقدامات لازم برای تهیه برنامه تهیه و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه رمضان انجام شده است.

*تعریف سبد کالایی برای کارمندان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان برنج، قند و شکر، روغن، گوشت و مرغ منجمد را از جمله کالاهایی اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای تامین آنها در طرح ضیافت انجام شده است.

وی به تهیه سبد کالایی کارمندان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: اقدامات کارشناسی لازم برای میزان و قیمت این سبد کالایی انجام شده است.

تقی‌لو تاکید کرد: نمایشگاه طرح ضیافت با همکاری ارگان‌ها از جمله مجمع امور صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین تعاونی مصرف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول