اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

مناظره‌‌ها تأثیرگذاری گفتمان‌های حاضر را مشخص کرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مناظره‌‌ها تأثیرگذاری گفتمان‌های حاضر را مشخص کرد.

مناظره‌‌ها تأثیرگذاری گفتمان‌های حاضر را مشخص کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات استان، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری یک حادثه اثرگذار در سطح منطقه و دنیاست و برای درک اهمیت آن باید به عملکرد دشمن در آستانه این انتخابات نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه روزی نیست که موضوع انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های بیگانه رصد نشود، ادامه داد: در مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری همه متوجه شدند که پیروزی هر یک از گفتمان‌های حاضر تا چه اندازه می‌تواند در عرصه سیاسی به ویژه سیاست خارجی اثرگذار باشد؛ به همین جهت دشمنان جمهوری اسلامی نیز با حساسیت خاصی این انتخابات را تعقیب می‌کنند.

علیرضابیگی به موضوعات مطرح شده در مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه در این مناظره مواضع و سلایق مختلف سیاسی با صراحت بیشتری مطرح شد، افزود: در این مناظره، دنیا وسعت نظر و شرح صدر جمهوری اسلامی را مشاهده کرد؛ چراکه شاید هیچ کشوری اجازه ندهد که چنین مباحثی به این شکل در رسانه مطرح شوند، اما این ظرفیت جمهوری اسلامی است که مردم را در جریان تمام موضوعات قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز مردم در مقابل دو دیدگاه سازش و مقاومت قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: ملت ایران رسالت تاریخی خود را در قبال آرمان‌های امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و راه شهدا در روز 24 خرداد به سرانجام خواهد رساند و قطعاً خروجی این انتخابات، وحدت ملی، قدرت بیشتر در عرصه بین‌المللی، شکوفایی استعدادهای کشور، تعالی و سعادت جمهوری اسلامی و یاس و ناامیدی دشمنان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی، انتخابات را نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: وجهه‌ای که جمهوری اسلامی از اسلام ارائه کرده، موجب شده است که دشمن احساس خطر کند و به همین جهت در صدد خدشه‌دار کردن چهره اسلام حقیقی با استفاده از گروه‌هایی مانند طالبان است که دست‌پرورده خود آنها هستند، اما در عمل هیچ نسبتی با اسلام ندارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دشمن این است که کارکرد مردم‌سالارانه نظام جمهوری اسلامی از نظرها دور بماند، متذکر شد: حضور مردم در صحنه انتخابات، حقانیت نظام و تکیه بر رأی و اراده ملت را بیش از پیش نشان خواهد داد و ما در مقطع کنونی بیش از همیشه به افزایش انگیزه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیاز داریم.

علیرضابیگی، تضمین سلامت انتخابات را از جمله راه‌های افزایش انگیزه مردم معرفی کرد و گفت: تمام کسانی که وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند، باید آرای مردم را مانند قطره‌قطره خون‌هایی بدانند که در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شده و به مردم تضمین بدهند که با تمام وجود از رأی آنها مراقبت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه عمده تلاش دشمن، کم‌اثر و بی‌مایه نشان دادن انتخابات و کاهش انگیزه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است، اضافه کرد: دشمن به این وسیله می‌خواهد پایگاه مردمی نظام را خدشه‌دار نشان دهد، اما ما با بصیرت و زمان‌شناسی مردم ایران اطمینان داریم و طرح حماسه سیاسی از سوی مقام معظم رهبری نیز با تکیه بر همین اطمینان و اعتماد بوده است.

علیرضابیگی با اشاره به سناریوی دشمنان در القای این مطلب که نتایج انتخابات، از قبل تعیین شده است، اظهار داشت: این سناریو در حالی اجرا می‌شود که رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام کشور تأکید می‌کنند که من تنها یک رأی دارم و مردم باید به عنوان ستون مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی در انتخابات ایفای نقش کنند.

وی افزود: با اینکه مردم ایران عمیقاً به جایگاه ولایت فقیه به عنوان رکن انقلاب اسلامی معتقد هستند، اما رهبری تا این اندازه از زاویه احترام به رأی مردم، سخن می‌گویند و همه اینها با هدف اطمینان خاطر دادن به مردم در خصوص سلامت انتخابات است.

علیرضابیگی با تأکید بر اینکه این اطمینان خاطر باید در عمل هم اتفاق بیفتد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، همه انتخابات‌ها را مردم برگزار می‌کنند و دولت تنها ساز و کارهای پشتیبانی از این کار بزرگ را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: اهمیت کاری که به عوامل اجرایی انتخابات سپرده شده فوق‌العاده قابل توجه است و تکالیف دینی و رسالت انقلابی ما اقتضا می‌کند که در جهت پاسداشت انقلاب اسلامی و صیانت از آرای مردم، دقت و نظارت بیشتری داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: حضور ناظران مختلف از شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی که هر دو خارج از دولت هستند و علاوه بر این، حضور بازرسانی از خود قوه مجریه، این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهد که همه قوای نظام دست به دست هم داده‌اند تا انتخاباتی سالم برگزار کنند.

وی با اشاره به نقش مهم هیئت‌های بازرسی در تأمین سلامت انتخابات، گفت: در عرصه انتخابات، حتی کوچکترین تخلفات در دورترین نقطه که چه بسا تأثیری در سرنوشت انتخابات هم نداشته باشند، می‌تواند کل انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده و دستاویز دشمنان و رسانه‌های آنان برای تخریب سلامت این کار بزرگ قرار گیرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، تجربه جدیدی محسوب می‌شود که این همزمانی، کارهای زیادی را تحمیل کرده است، اذعان داشت: در شعبات اخذ رأی این دوره از انتخابات، حدود 80 تا 90 نفر از عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و نمایندگان فرمانداری‌ها و کاندیداها حضور خواهند داشت که نشان‌دهنده اهمیت انتخابات است و اینکه چه جمعیت بزرگی درگیر انجام این کار بزرگ هستند.

وی با تأکید بر ضرورت بازرسی دقیق و موشکافانه در روند اجرای انتخابات، خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی یکی از ابزارهای نظارت و بازرسی است و بازرسان باید به مردم اطمینان خاطر بدهند که اطلاعات ارایه شده از سوی آنها به دقت مورد رسیدگی و توجه قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بداخلاقی‌های انتخاباتی، گفت: این موضوع با گذشته تفاوت چندانی نکرده است؛ اما چون قدرت رسانه بیشتر شده شاهد انعکاس بیشتر و تشدید آن هستیم که البته خود این موضوع نیز در مقام انتخاب، به مردم کمک خواهد کرد و نشان خواهد داد که هیچ چیز از نظر مردم مخفی نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری در خصوص اهمیت و اثرگذاری انتخابات، افزود: خوشبختانه ساز و کارهای لازم برای خلق حماسه سیاسی پیش‌بینی شده و در این میان صدا و سیما با تهیه برنامه‌های متنوع در سطح بالایی توانسته اهمیت انتخابات را تبیین کرده و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را از سایر شیوه‌های تبلیغاتی بی‌نیاز کند.

علیرضابیگی همچنین با بیان اینکه انتخابات شوراها تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته، بیان داشت: با این حال نباید از نقش اثرگذار شوراها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها و استفاده بهینه از منابع و تلاش در جهت تعالی و سعادت مردم غافل شد و به همین جهت، انتخابات شوراها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. 

انتهای پیام/60001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول