اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر خبر داد

فعالیت 20 پایگاه اوقات فراغت در ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر از آمادگی 20 پایگاه برای ثبت نام از دانش‌آموزان در اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش ملایر خبر داد.

فعالیت 20 پایگاه اوقات فراغت در ملایر

حجت‌الله چهاردولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: همه ساله با شروع ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان اداره آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان در امر برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی ادامه داد: امسال نیز با همکاری سایر نهادها اداره آموزش و پرورش، برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان را خواهد داشت که در این زمینه جلسه ستاد اوقات فراغت در فرمانداری تشکیل و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان داشت: با توجه به تهدیدها و آسیب‌هایی که در فصل تابستان متوجه دانش‌آموزان است، جا دارد که تمام مسئولان ادارات و نهادها با تمام امکانات خود بسیج شوند و در فصل فراغت دانش‌آموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی، سالن‌های ورزشی و مدارس قرآنی به عنوان پایگاه‌های اصلی اوقات فراغت برای پذیرش دانش‌آموزان آماده شده است.

چهاردولی از آمادگی 20 پایگاه تابستانی آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش‌آموزان در ملایر خبر داد و گفت: 15 هزار دانش‌آموز برای شرکت در کلاس‌های تابستانی ساماندهی شده‌اند.

وی، این کلاس‌ها را شامل کلاس‌های قرآنی، احکام، رشته‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، آموزش رایانه و کلاس‌های تقویتی عنوان کرد.

 مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه از پذیرش یک هزار و 2 نفر از دانش‌آموزان ملایر در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در این آزمون 2 هزار و 754 دانش‌آموز در هشت حوزه امتحانی باهم رقابت کردند که در این تعداد یک هزار و 2 نفر برای تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه ملایر پذیرفته شدند.

چهاردولی یادآور شد: این تعداد دانش‌آموز پذیرفته شده در 12 مدرسه ادامه تحصیل می‌دهند که از این تعداد شش مدرسه پسرانه و مابقی دخترانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس تیزهوشان و نمونه ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانیم با تقویت این مدارس و برنامه محور کردن آنها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، نظام مقدس جمهوری اسلامی نهایت استفاده را ببریم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین از افزایش مدارس قرآنی ملایر خبر داد و گفت: با اضافه شدن دو مدرسه قرآنی در سال جاری، تعداد مدارس قرآنی ملایر به چهار مدرسه می‌رسد.

وی افزود: با توجه به استقبال وسیع و گسترده مردم از مدارس خاص قرآنی و با توجه به کارکرد آموزشی و تربیتی بسیار عالی این دو مدرسه، دوره دوم مدارس قرآنی در سال تحصیلی جاری راه‌اندازی خواهد شد تا دانش‌آموزان تا پایان تحصیلات ابتدایی از تربیت قرآنی برخوردار شوند.

 چهاردولی در پایان ابراز داشت: این مدارس برگرفته از نام سوره‌های قرآن است و شامل مدرسه قرآنی «طه» برای دانش‌آموزان پسر و مدرسه قرآنی «مائده» برای دانش‌آموزان دختر خواهد بود.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول