اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد هیرمند خبر داد

اجرای 545 طرح خوداشتغالی کمیته امداد در هیرمند

مدیر کمیته امداد هیرمند گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون، 545 طرح اشتغالزایی شامل طرح‌های اشتغال مددجویان و مشاغل خانگی در شهرستان هیرمند اجرایی شد.

اجرای 545 طرح خوداشتغالی کمیته امداد در هیرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، علیرضا کریمیان اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد 162 طرح اشتغال مددجویی از محل اعتبارات امداد به مبلغ پنج میلیارد و 230 میلیون ریال و تعداد 381 طرح اشتغال از محل تبصره‌های بانکی به مبلغ 228 میلیارد و 840 میلیون ریال اجرایی شده و زمینه اشتغال مددجویان و فرزندان آنان فراهم شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله برای ایجاد انگیزه در جوانان ایجاد اشتغال است، نوع انگیزه جوانان و امیدواری آنها به آینده بستگی به شرایط اجتماعی، محیطی، سطح خانواده، محل زندگی و نوع طبقه اجتماعی دارد که این چشم‌انداز با توجه به طبقه اجتماعی و سن متفاوت است.

مدیر کمیته امداد هیرمند ادامه داد: طبق تئوری جامعه‌شناسی، اگر هر کس بر اساس تخصص، حرفه و رشته تحصیلی شغلی را به دلخواه انتخاب کند، می‌تواند انگیزه‌ای مناسب به منظور فعالیت در آن شغل داشته باشد و به طور حتم نتیجه‌ای مطلوب را در پی خواهد داشت.

کریمیان اضافه کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی هیرمند که به دلیل هم مرز بودن با کشور افغانستان و تهاجم فرهنگی، توسعه چرخه اشتغال و حرفه‌آموزی، کاهش بدرفتاری‌ها و شغل‌های کاذب و خطرساز را به همراه دارد لذا مسئولان اشتغال و حرفه‌آموزی وظیفه سنگینی را در اصلاح جوانان و ایجاد زمینه اشتغال برعهده دارند و باید از فرصت‌های موجود برای سالم‌سازی محیط اجتماعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی در پایان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مهم امداد در کنار دیگر سرفصل‌های کاری، ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان و فرزندان آنها و همچنین اقشار کم درآمد جامعه مطرح و اظهار امیدواری کرد: با استقبال و ایجاد انگیزه در بین جوانان ضمن آموزش‌های لازم شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر وضعیت معیشت خانواده‌ها تا رسیدن به مرز خودکفایی و خوداتکایی خواهیم بود. 

انتهای پیام/75002/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول