اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان خبر داد

وجود 97 هزار هکتار جنگل‌های طبیعی در استان زنجان

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان از وجود 97 هزار هکتار جنگل‌های طبیعی در استان خبر داد.

وجود 97 هزار هکتار جنگل‌های طبیعی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیران کل بحران و امور روستایی استانداری زنجان ظهر امروز از نهالستان مادری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در منطقه کوشکن بازدید کردند.

در این بازدید اسماعیلی بیگدلی، مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان بر جلوگیری از خسارت‌های وارده به تامین نهال مورد نیاز در بخش توسعه جنگل‌های دست کاشت و غنی‌سازی جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مساحت 97 هزار هکتاری جنگل‌های طبیعی استان باید سعی شود تا این جنگل‌ها توسعه پیدا کند.

مجید معانی، رئیس اداره جنگل‌کاری استان زنجان گفت: وقوع سرمای دیررس بهاره موجب وارد شدن آسیب جدی به نهال‌های کاشته شده در نهالستان کوشکن شد که نبود سالن‌های گلخانه‌ای موجب این امر شده است.

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل بحران استانداری زنجان نیز به تامین اعتبارات برای جبران خسارت‌های وارده و همچنین گازرسانی و احداث سالن‌های گلخانه اشاره کرد و افزود: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در سال‌های آتی از وقوع خسارات‌ جلوگیری شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با اشاره به خسارت‌های وارده به نهالستان و نیاز مبرم به احداث گلخانه توضیحاتی را درباره نهالستان و تولید نهال‌های مورد نیاز استان و اقدامات صورت گرفته در سال 91 برای توسعه جنگل کاری بیان کرد.

خلیل آقاجانلو ادامه داد: حدود 20 هکتار از جنگل‌های طبیعی استان با گونه بنه جنگل‌کاری شده و حدود 20 هکتار هم بذرکاری صورت گرفته است.

گفتنی است، در خصوص وضعیت و ظرفیت نهالستان و مشکلات آن گزارش مبسوطی نیز به استاندار ارائه شده است.

انتهای پیام/2308/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول