اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری:

جنگل‌های چهارمحال و بختیاری از آفت جوانه‌خوار پاک‌سازی شدند

معاون حفاظت و امور اراضی منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: جنگل‌های شهرستان کیار از توابع این استان از افت جوانه‌خوار بلوط پاک‌سازی شدند.

جنگل‌های چهارمحال و بختیاری از آفت جوانه‌خوار پاک‌سازی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی‌مقدم صبح امروز در نشست شورای معاونین این اداره‌کل اظهار داشت: این اداره‌کل با آگاهی‌رسانی به مردم برای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در این استان توانسته تا حدود زیادی این آفت را کنترل کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره‌کل به صورت مستمر در حال جست‌وجو برای کنترل آفت‌های گیاهی هستند با مشاهده این آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل‌های مشایخ از توابع شهرستان کیار کنترل آن را در دستور کار بخش گیاه‌پزشکی این اداره‌کل قرار دادند.

این مسئول متذکر شد: افت جوانه‌خوار بلوط، در فصل زمستان زندگی خود را به صورت تخم سپری می‌کند و سپس با تغذیه در برگ درختان تارهای خود را باز کرده و سبب تضعیف درختان بلوط می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به راه‌های ایجاد این آفت جوانه‌خوار بلوط، تصریح کرد: شخم زدن نامناسب خاک، چرای بی‌رویه دام‌ها و تغییرات آب‌وهوایی ابتدا به صورت تخمک ایجاد و سپس تارهای خود را بر تنه درختان افکنده و سبب تضعیف درختان می‌شود.

وی بر ضرورت مقابله با این آفت برای ریشه‌کن کردن آن از جنگل‌های این استان تاکید کرد و افزود: باید اعتبارات لازم به بخش گیاه‌پزشکی این اداره‌کل برای نابودی آفت‌ها تخصیص داده شود.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول