اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سراب خبرداد

نهایی شدن قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین پارک طبیعی و جنگلی در سراب

شهردار سراب ضمن اعلام نهایی شدن ایجاد پارک طبیعی در سراب گفت: این پارک از لحاظ وسعت در خاورمیانه ویژه خواهد بود.

نهایی شدن قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین پارک طبیعی و جنگلی در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، احمد حسین‌پوری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پارک طبیعی و جنگلی بزرگی در شهر سراب ایجاد خواهد شد.

وی در مراسم امضای قرارداد این طرح بزرگ تاکید کرد: در محل پارک چهارده‌معصوم فعلی در وسعت 100 هکتار و با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریال در بازه زمانی 24 ماه، ساخت این پارک اجرایی خواهد شد.

 شهردار سراب  با بیان اینکه زیرساخت‌های منطقه مورد نظر از لحاظ آب،برق و راه مهیا شده است، ابراز داشت: باغ پرندگان، برخی پستانداران و نیز باغ وحش، پیست اسب‌سواری، ایجاد مزارع متعدد از گیاهان ،ایجاد مجتمع‌های ویلایی برای اسکان‌دهی به مسافران و گردشگران همچنین گلخانه‌های زینتی از جمله امکانات این پارک خواهد بود.

شرکت همیاران شمیم یاس سرمایه گذار بخش خصوصی طرح است که به گفته شهردار از ماه‌ها قبل رایزنی و مذاکرات برای جذب این شرکت و ترغیب به سرمایه‌گذاری در سراب صورت گرفته است.

داوود اصیل قائم مقام مدیرعامل شرکت همیاران شمیم یاس نیز به خبرنگاران گفت: از لحاظ وسعت، این پارک در خاورمیانه بی‌همتا خواهد بود و با ایجاد مرکز نگهداری حیوانات، مزارع پرورش انواع حیوانات اهلی، باغ پرندگان شکاری و اهلی، آبزی و کنارآبزی، پارک جنگلی و آلاچیق‌های متعدد، ویلاهایی در حدود 40 مترمربع، فروشگاه عرضه مستقیم محصولات ،گلخانه‌های زینتی و ایجاد تنوع گیاهان و درخت‌های سازگار با محیط مکان بسیار مناسبی برای گردشگران و مردم منطقه فراهم خواهیم کرد.

در صورتیکه این طرح  اجرایی شود، می‌تواند به گذر میلیون‌ها گردشگر و مسافر از سراب سامان بخشد و ضمن هدیه سفری فرح‌بخش و نشاط‌آور به گردشگران، تکانی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی منطقه دهد.

اگر این طرح اجرایی شود دوسال دیگر شهروندان خوب سرابی جایی هم برای معرفی به میهمانان و اعضای خانواده پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/60010/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول