اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

آتش‌سوزی جنگل‌ و مراتع بهمئی مهار شد

فرماندار بهمئی گفت: امروز ساعت 12 ظهر آتش‌سوزی جنگل و مراتع دوراک بهمئی مهار شد.

آتش‌سوزی جنگل‌ و مراتع بهمئی مهار شد

سید محمدظاهر سیاوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: به همت نیروهای مختلف در دستگاه‌های مسئول و مرتبط بالاخره آتش‌سوزی جنگل و مراتع دوراک ـ بهمئی مهار شد.

وی با بیان اینکه هنوز معلوم نیست علت حادثه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل منطقه دوراک چه بوده است، افزود: این در حالی است که آتش اجاق چوپانان منطقه موجب این آتش‌سوزی شده باشد.

فرماندار بهمئی با اشاره به این‌که منطقه دوراک در حوزه پشتکوه یعنی ما بین سرآسیاب و ممبی قرار دارد، تصریح کرد: این آتش‌سوزی از روز گذشته شروع شده بود که تا حدودی مهار شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: اما در اوایل صبح دوباره آتش‌سوزی آغاز شد و به همت استاندار و مسئولان مدیریت بحران استانداری که بالگرد شرکت نفت گچساران را به کمک ما فرستادند، توانستیم امروز حوالی ساعت 12 ظهر آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

سیاوش با بیان این‌که دستگاه‌های مختلف به کمک ما شتافتند، افزود: منابع طبیعی شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، لنده و محیط زیست و هلال‌احمر به اضافه نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و مردم در این عملیات سنگ تمام گذاشتند.

وی بیشتر منطقه آتش‌سوزی را شامل مراتع دانست و گفت: چندین اصله درخت که خوشبختانه تعداد آن‌ها زیاد نبود در این آتش‌سوزی طعمه حریق شدند.

فرماندار شهرستان بهمئی یکی از دلایل عمده گسترش آتش‌سوزی را باد شدید دانست و گفت: مردم باید مراقب باشند که در این فصل به دلیل خشک شدن علوفه‌ها ممکن است با کمترین و کوچکترین شعله آتشی سطح وسیعی از مراتع و جنگل‌ها طعمه آتش شود.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول