اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مطالبات مردم اردبیل از رئیس جمهور آینده گزارش می‌دهد

رئیس جمهوری صادق در گفتار و عمل می‌خواهیم

در حالی‌که این روزها تب انتخابات و معرفی نامزدهای مختلف و شاخصه‌های انتخاب اصلح داغ است،‌ مردم استان اردبیل از رئیس جمهور آینده صداقت در گفتار و عمل را می‌خواهند تا مردم به حل مشکلات‌شان امیدوار باشند.

رئیس جمهوری صادق در گفتار و عمل می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی‌که کمتر از پنج روز به ماراتن انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تا هفتمین رئیس جمهور سکان اجرایی کشور را به دست گرفته و مطالبات و خواسته‌های مردم را عینیت ببخشد به سراغ مردم رفتیم تا از بین اقشار مختلف خواسته‌ها و مطالبات آنها را از رئیس جمهور آینده مطرح کنیم.

پست ریاست جمهوری در کشورمان که بعد از مقام و منزلت رهبری فرزانه انقلاب دومین پست عالی رتبه کشور است می‌تواند به آوردگاه حقیقی از اراده و خواسته مردم تبدیل شود تا رئیس جمهور آینده بتواند با برنامه‌ها و هدف‌گذاری درست مهمترین مطالبات مردم را جامه عمل بپوشد.

در این بین عمده مطالبه مردم از رئیس جمهور آینده صداقت در رفتار، امانت در انجام وظیفه، اجرای عدالت اجتماعی به صورت فراگیر، سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی، حل مشکل بیکاری، کم کردن دغدغه‌های مردم با رویکرد مدبرانه و احترام به خرد جمعی، ارتقای منزلت ایرانیان در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی،‌ حل سه معضل اساسی مسکن جوانان، اشتغال و ازدواج، تدارک فضای سالم تربیتی و کاستن از مشکلات و نگرانی‌های اجتماعی و فرهنگی در مقابله با توطئه‌های متنوع دشمنان از جمله این مطالبات است که مردم اردبیل از رئیس جمهور آینده دارند.

دولت آینده باید از تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه پرهیز کند

در این گزارش و در گام اول به سراغ یکی از افراد با تجربه اقتصادی و فعال این عرصه رفتیم تا مشکلات را از زبان وی بشنویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل یکی از مطالبات حقیقی تولید‌کنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی را پرهیز جدی از تصمیمات خلق‌الساعه و حرکت مدبرانه در حل معضلات و مشکلات اقتصادی توصیف کرد.

حسین پیرموذن گفت: رئیس جمهور آینده باید در گام اول رویه غلط اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص نیافتن منابع مورد نیاز بخش تولیدی و اقتصادی را از این حوزه برطرف کند چرا که در سال‌های اخیر سهم صنعت و تولید از هدفمندی یارانه‌ها نادیده گرفته شده است.

وی تثبیت قیمت ارز، پایین آوردن نرخ تولید محصولات داخلی، ثبات در بازار داخلی به ویژه ایجاد امکانی شایسته برای برخورداری از تسهیلات کم بهره بانکی و همچنین تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی است که می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: تا زمانی که تولید داخلی تقویت نشود و فعالان اقتصادی مدبرانه و با تصمیمات مناسب در این بخش دولت را یاری نکنند امکان حل مشکلات و دغدغه‌های مردم غیر‌ممکن است.

پیرموذن افزود: برای کاستن از التهاب کاذب تورمی در بازار باید اصلی‌ترین تمرکز خود را بر تولید کیفی و تقویت روابط با بخش‌های مختلف اقتصادی قرار دهیم و در کنار آن با تدبیر بیشتر از ظرفیت کشورهای همسایه و دول دوست و نزدیک در خارج شدن از برخی تحریم‌ها و تهدیدها کمک کرده و استفاده کنیم.

تورم ساعتی آزاد دهنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از کسبه و بازاریان اردبیل نیز در این زمینه اظهار داشت:‌ آنچه که مردم را در ماه‌های اخیر به شدت رنج داده و به مضیقه انداخته است عدم نظارت کافی بر بازار است.

احسان شاه‌محمدی تاکید کرد: این برای عرصه اقتصادی و خرید و فروش روزانه ما بسیار عیب است که عده‌ای بخواهند هر روز نرخ جدید ارائه کنند در حالی که حداقل باید قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها سالانه تغییر پیدا کرده تا مردم در خرید و فروش روزانه خود معذب نشوند.

وی گفت: این برای وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ناگوار است که امروز کالایی را با یک قیمت مشخص بخرند اما فردا بخواهند چندین برابر نرخ روز گذشته کالای جدید را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

این بازاری ادامه داد: ما از رئیس جمهور آینده انتظار داریم معقول و منطقی بدون اینکه بوی سازش و تسلیم بیاید با کشورهای مختلف ارتباط تجاری، اقتصادی و تعاملات دو جانبه برقرار کند تا حداقل بخشی از مطالبه مردم در حل معضلات اقتصادی و وفور نعمات بیشتر مشهود شود.

فرهنگیان همچنان مظلوم و قانع

اما یکی از فرهنگیان با سابقه استان اردبیل نیز مطالبه خود را از رئیس جمهور آینده توجه به معیشت و منزلت فرهنگیان توصیف کرد و بیان داشت: ما در چهار سال گذشته از رئیس جمهور جز وعده و حل مشکلات چیز دیگری نشنیدیم و در عمل ندیدیم.

عزیز آدم با یادآوری اینکه فرهنگیان در عین قناعت و داشتن شاخصه آبرو و عزت‌مندی همراه با متانت از رئیس جمهور حل مشکلات جدی حوزه فرهنگی و آموزشی را دارند، یادآور شد: یکی دیگر از دغدغه فرهنگیان نحوه آموزش و برخی سیستم‌های نامطلوب تربیت نسل آینده است که واقعاً نسبت به گذشته سبب شده است تا آن کار‌آمدی را در عرصه آموزشی و تربیتی شاهد نباشیم.

وی افزود: زمانی که هدف‌گذاری اصلی بر قبولی بیشتر و نمره دادن‌های کلان باشد نباید از نسل آینده انتظاری جز بیسوادی، عدم مهارت کافی و غفلت از عرصه تربیتی و فرهنگی داشته باشیم.

این فرهنگی عنوان کرد: ما از رئیس جمهور آینده عاجزانه انتظار داریم رویه غلط آموزشی و تربیتی در مدارس را اصلاح کند و از برخی نگرش‌ها و نگاه ابزاری به معلم و فرهنگیان پرهیز شود.

سرپناه می‌خواهیم نه مسکن مهر پر دغدغه

یکی از جوانان برومند اردبیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در بیان مطالبات خود از رئیس جمهور آینده گفت: بنده به عنوان یک جوان آماده به کار و کوشا در عرصه اقتصادی از رئیس جمهور آینده انتظار دارم که در گام اول مشکل اشتغال جوانان را برطرف کند.

سعید رادمرد با یادآوری اینکه جوانان ما امروز در کنار عزت و احترام به شغل آبرومند نیاز دارند تا خود دغدغه و مشکلاتشان را با اراده  حل کنند، تصریح گرد: جوان قانع ایرانی امروز چیزی بیشتر از یک شغل مناسب، سرپناه مطلوب و آینده امید‌بخش چیز دیگری نمی‌خواهند.

وی با انتقاد از رویه ساخت مسکن مهر و طولانی شدن تحویل آن به نسل جوان و متاهل افزود: بنده که هم اکنون 28 سال سن دارم به رغم اینکه برای عمل به سیره نبی مکرم اسلام (ص)ازدواج کرده‌ام از داشتن یک سرپناه ایمن محروم هستم در حالی‌که بیش از  چند سال است که وعده مسکن مهر را داده‌اند ولی هنوز تحویل جوانان نشده است.

این جوان اردبیلی یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان را بحث ازدواج و توجه بیش از حد برخی خانواده‌ها به ابزارها و امکانات تزئینی و تشریفاتی اعلام کرد و بیان داشت: چرا جوان 30 ساله ما باید به خاطر برخی آداب و رسوم غلط از ازدواج محروم باشد در حالی‌که با تشکیل نهادهای مستقل رسیدگی‌کننده به امور جوانان می‌توان دغدغه‌های آنها را برطرف کرد.

رادمرد تصریح کرد: ما بالاخره نفهمیدیم که وزارت ورزش و جوانان تولیت کار جوانان را عهده‌دار شده است یا اینکه می‌خواهد با پرداختن به فوتبال و حاشیه‌های ورزشی جوان را در حاشیه قرار دهد.

دانشجو جز آزادی عمل و امیدواری به آینده مطالبه‌ای ندارد

در ادامه به سراغ چند تن از دانشجویان رفتیم که یکی از آنها به نمایندگی گفت: یکی از مطالبات دانشجویان ارزشی و انقلابی ما مطالبه تحصیل رایگان همراه با حرمت و عزت به قشر تحصیل‌کرده بعد از فارغ‌التحصیل شدن است.

مریم خداپناه دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: این نهایت ظلم به یک دانشجو است که آینده او را در ورود به بازار کار و عرصه تلاش سیاه و ناامید نشان دهیم و یا بخواهیم در این زمینه از مطالبات دانشجویی غفلت کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان ما امروز در کنار حفظ منزلت دانشگاه‌ها و اساتید‌شان انتظار فراهم شدن فضای آزاد نقد و انتقاد سازنده را دارند تا مبادا مطالبه حقیقی آنها نادیده گرفته شود.

این دانشجوی دانشگاه‌ اردبیل یادآور شد: بنده که هم اکنون در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل می‌کنم همچنان دغدغه شغل، سرپناه و سر و سامان یافتن آینده‌ام را دارم در حالی‌که بخش عظیمی از ظرفیت‌های اقتصادی استان اردبیل مربوط به اراضی زراعی و زمین‌های مستعد کشاورزی است که خود می‌تواند بستر اشتغال را فراهم کند.

خداپناه افزود: ما از رئیس جمهور آینده رفع تبعیض و برقراری عدالت واقعی در حوزه اشتغال و نگرش‌های صحیح به جوانان و اعتماد به این قشر را داریم چرا که بسیاری از صاحب‌منصبان آزمون پس داده هستند و باید در چهار سال آینده کار را به نیروی جوان سپرد تا با کسب تجربه بتوانند کشور را بهتر و شایسته بسازند.

نگاه ابزاری به ورزش نفرت‌انگیز است

اما یکی از ورزشکاران اردبیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در بیان مطالبه خود از رئیس جمهور آینده اظهار داشت: هر کس بخواهد بهترین فضای تربیتی و سالم تفریحی را ایجاد کند باید به محیط‌های ورزشی رجوع کرده و از این ظرفیت بهره بگیرد.

احمد کیانی اضافه کرد: این جای تاسف است که عده‌ای بخواهند عرصه ورزش را عرصه رقابت مدیریتی و یا میدان ابزار خود و اطرافیانشان قرار دهند در حالی‌که بهتر از این شرایط می‌توان صحنه رقابت سالم برقرار کرد.

وی با یادآوری اینکه ورزش را می‌توان شایسته‌ترین ابزار در ارتقای منزلت جوان قرار داد، گفت: رئیس جمهور آینده باید فرصت برابر ورزشی در شهرها و روستاها و اولویت دادن به برخی حوزه‌ها را همچنان مدنظر قرار دهد تا مبادا عده‌ای بخواهند عرصه ورزش را عرصه خودنمایی خود قرار دهند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول