اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

افتتاح 132 پروژه کشاورزی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 132 پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار 162 میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 132 پروژه کشاورزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری در جمع خبرنگاران این استان که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح 132 پروژه کشاورزی برای 440 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 132 پروژه با اعتبار 162 میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: از این اعتبار 38 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات بانکی، 19 میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری خصوصی و بیش از 5 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات دولتی است که این آمار بیانگر نقش مطلوب اعتبارات مردم و منابع بانکی در افتتاح این پروژه‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه 132 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعی، باغبانی و تحقیقات افتتاح می‌شود، اذعان داشت: از این آمار 87 پروژه مربوط به حوزه آب و خاک و 25 مورد مربوط به حوزه دام و طیور است.

وی با بیان اینکه استان قزوین ویژگی‌های بسیاری خوبی برای کشاورزی دارد، عنوان کرد: این استان دسترسی خوبی به بازار برای عرضه محصولات کشاورزی و همچنین از 17 اقلیم متفاوت در حوزه‌های مختلف از جمله خاک و منابع آبی برخوردار است که به تناسب هر اقلیم می‌تواند یک محصول با کیفیت را تولید کند.

این مسئول ابراز داشت: مطالعات کشاورزی، زیرساختی در حوزه آب و خاک، دانش بالای کشاورزان و همچنین فرهنگ و اقوام در برنامه‌ریزی توسعه کشاورزی استان قزوین نقش بسزایی دارد و مسئولان مربوطه در سازمان جهاد کشاورزی بر اساس این مؤلفه‌ها برای توسعه کشاورزی این استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه مدل توسعه پایدار را در کشاورزی برای تولید و کیفیت بیشتر محصولات استفاده می‌کنیم، اذعان داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشاورزی، محصولی را تولید کرد که برای کشاورز کمترین خسارت با بیشترین ارزش افزوده را به همراه داشته باشد تا وضعیت اقتصادی آنان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه کشت خیار و گوجه نسبت به برخی محصولات کشاورزی ارزان‌تر است، اظهار داشت: ما می‌توانیم به جای کشت برخی از این محصولات، محصولات دیگری مانند شاخه گل که قیمت بیشتری دارد تولید کنیم تا با فروش آن درآمد کشاورزان ارتقا یابد.

صفری بیان کرد: با نگاه توسعه پایدار، افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری بهتر از محصولات کشاورزی می‌توان محصولاتی با کمیت و کیفیت بالا تولید کرد تا با صادر کردن این محصولات و فروش آن به قیمت مناسب، وضعیت معیشتی کشاورزان را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه از 21 تا 27 خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی الگوی توسعه پایدار و محصول ارگانیک» نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: با تلاش مسئولان مربوطه در جهاد کشاورزی، ارتقای دانش کشاورزان و استفاده به روز از فناوری نوین در تولید محصولات کشاورزی می‌توان این شعار را محقق کرد.

صفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام حماسه سیاسی نام‌گذاری کردند، اظهار داشت: آحاد جامعه در 24 خرداد با حضور گسترده در این انتخابات می‌توانند این حماسه را به خوبی در کشور خلق کنند.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قزوین با توجه به هم‌زمان بودن هفته جهاد کشاورزی و انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری، دو روز زودتر برنامه‌های خود را در این هفته آغاز می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تلاش می‌کند تا در هفته جهاد کشاورزی دستاوردهای نظام اسلامی را در این عرصه به مردم اطلاع‌رسانی کند تا با افزایش امید و انگیزه آحاد جامعه، نقش بسزایی در حضور چشم‌گیر آنان در انتخابات 24 خرداد داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز داشت: رسانه‌ها نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی به مردم دارند که در این راستا باید نقش خود را در مسیر توسعه واقعی کشاورزی بین کشاورزان به درستی ایفا کنند.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول