اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

308 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه مازندران شناسایی شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از ساماندهی و احیای 308 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات موقوفه استان خبر داد.

308 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در پیگیری مصوبات قرارگاه فدک در کارگروه کشاورزی موقوفات گفت: موقوفاتی که در حوزه اراضی کشاورزی و باغات بوده و از گذشته توسط واقفین خیراندیش وقف شده است احیاء و ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: در حوزه احیای موقوفات و به روزرسانی آن باید کار اقتصادی صورت بگیرد و متولیان موقوفات و کارشناسان و مدیران اوقاف باید فکر اقتصادی داشته باشند.

علیزاده با اشاره به آسیب موجود در احیا و بهره‌وری اقتصادی موقوفات کشاورزی در استان گفت: این کارگروه در پی بررسی و احصای آسیب‌های موجود است و باید از کلیه رقبات موقوفات کشاورزی در استان به نحو احسن استفاده شود تا درآمد مناسب و به روز داشته باشد و نیات واقفین عمل شود و به اقتصاد جامعه کمک شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: نوع محصول در اراضی موقوفات بر اساس استعداد زمین و اراضی باید صورت بگیرد و در مازندران که قطب کشاورزی است این امر به صورت کارشناسی شده انجام و باید حداکثر استفاده از اراضی صورت گرفته باشد و اجاره موقوفات باید به روز باشد تا ضرر و زیانی به موقوفات نرسد.

علیزاده اظهار کرد: با تلاش کارگروه موقوفات کشاورزی تاکنون 308 هکتار از اراضی بلامعارض موقوفات کشاورزی که به صورت متصرفی و مستقیماً زیرنظر اداره اوقاف است شناسایی شده و این شناسایی به صورت مستمر ادامه دارد تا کلیه اراضی موقوفات کشاورزی متصرفی و غیرمتصرفی شناسایی و طرح جامع و بنیادین برای این موقوفات در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2296/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول