اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتا سیستان و بلوچستان:

مراقب سایت‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشید

پلیس فتا سیستان و بلوچستان به دنبال شناسایی و دستگیری یک جاعل و کلاهبردار در فضای مجازی به کاربران اینترنتی هشدار داد.

مراقب سایت‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، دوشنبه هفته گذشته فردی به پلیس فتا سیستان و بلوچستان مراجعه کرد و اظهار داشت: شخص یا اشخاصی ناشناس به صورت غیر قانونی از حساب وی مبالغ زیادی به صورت اینترنتی برداشت کرده‌اند که مراتب در دستور کار افسران و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

با تجزیه و تحلیل پرینت حساب شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبالغ زیادی به صورت اینترنتی از حساب مالباخته برداشت شده که در ادامه بررسی‌های فنی و دقیق کارشناسان پلیس سایبری استان مشخص شد سارق الکترونیکی با روش بسیار پیچیده‌ای اقدام به سرقت در فضای مجازی کرده و هیچ ردی از خود بر جای نگذاشته است.

در ادامه روند رسیدگی به پرونده که هفته‌ها به طول انجامید کارآگاهان بالاخره توانستند سرنخی از متهم ناشناس پرونده به دست آوردند که با پیگیری این سرنخ متهم پرونده در شهرستان دیگری شناسایی و با اخذ نیابت قضایی و اعزام به آن شهرستان، نامبرده دستگیر و اقدامات قانونی برای انتقال وی به استان انجام شد.

متهم در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت با توجه به مهارتی که در فضای مجازی داشتم اقدام به ایجاد یک سایت جعلی کرده و با این کار توانستم اعتماد کاربران را جلب و مبالغ زیادی کلاهبرداری نمایم.

علی حسینی‌پور کارشناس ارشد پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این زمینه به کاربران توصیه کرد: متوجه سایت‌های غیرمجاز و تقلبی در اینترنت باشند چون در فضای مجازی سایت‌های زیادی هستند که اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و شهروندان عزیز می‌توانند هرگونه ابهامی در این خصوص را با پلیس فتا در میان بگذارند. 

انتهای پیام/75002/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول