اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان:

سرقت رتبه اول در جرائم کشور را داراست

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: سرقت رتبه اول در جرائم کشور را داراست.

سرقت رتبه اول در جرائم کشور را داراست

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری ظهر امروز در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان سلسله با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضا برای نظارت بر انتخابات گفت: باید قبل از انتخابات تمهیدات لازم برای برگزاری آن و جلوگیری از هرگونه جرائم انتخاباتی فراهم شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که زندان راه مناسبی برای کنترل ناهنجاری‌ها نیست، اظهار داشت: سیاست دستگاه قضا مجازات نیست، بلکه پیشگیری از وقوع جرم است.

بدری مواد مخدر را یکی از پنج جرم اصلی مناطق مختلف کشور بر شمرد و گفت: سرقت رتبه اول در جرائم کشور را داراست و 80 درصد سرقت‌ها توسط معتادین برای تامین نیاز خود انجام می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری در ادامه افزود: از مجموع 4هزار زندانی لرستان 1500 نفر سارق هستند که بیرون بودن آنها برای جامعه خطرناک است.

وی بیشترین سرقت‌ها را شامل سرقت تاسیسات برق، مخابرات، پمپ‌های آب دانست و اظهار داشت: پیشگیری وضعی، قضایی و انتظامی بهترین روش برای جلوگیری از وقوع جرم است.

بدری به نقش خانواده و تحصیلات و آموزش اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و خانواده نقش اساسی در جلوگیری از جرائم دارد و تاکنون یک نفر مجرم جرائم خشن در لرستان از افراد با تحصیلات عالیه نبوده است.

در ادامه فرماندار سلسله نیز به آمادگی کامل شهرستان و تمهید مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند اشاره کرد و گفت: سلسله آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد.

اردشیر صفاپور سلسله را یکی از شهرستان‌های امن استان دانست و گفت: تاکنون هیچ‌گونه جرم خشن و سازمان یافته‌ای در این شهرستان گزارش نشده است.

انتهای پیام/2304/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول