اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس پلیس آگاهی هرمزگان بیان شد

پیامک‌های «برنده هستید»، کلاهبرداری است / راهکارهای کاهش سرقت از شبکه‌های برق و تلفن

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در مورد رواج «پیامک‌های فریب دهنده» هشدار و راهکارهایی را با توجه به تجربیات موجود در استان خراسان رضوی در راستای کاهش سرقت از شبکه‌های برق و تلفن در هرمزگان ارائه داد.

پیامک‌های «برنده هستید»، کلاهبرداری است / راهکارهای کاهش سرقت از شبکه‌های برق و تلفن

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ سید حسین اصلحی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این هشدار به تشریح عملکرد پلیس آگاهی در سال 91 و مقایسه آن با سال 90 و همچنین عملکرد دو ماهه امسال پرداخت و اظهار داشت: در مجموع سرقت‌های سال 91، شاهد افزایش چهار درصدی وقوع و 63 درصدی کشف به نسبت سال 90 بودیم که بیشترین فراوانی در بخش سرقت‌های خرد با 67 درصد است.

وی ادامه داد: در بخش سرقت موتورسیکلت در سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی بودیم که بیشترین عامل آن با 36 درصد، رها سازی وسیله درب منزل بدون استفاده از حداقل تجهیزات ایمنی بود.

وی سرقت منزل را با یک درصد کاهش و مغازه 16 درصد کاهش در سال 91 به نسبت سال قبل آن ذکر کرد و بیان داشت: در این دو شاخص سال گذشته سرقت منزل 70 درصد و مغازه 77 درصد منجر به کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین بیان داشت: در دو ماه امسال نیز در بخش سرقت‌ها از جمله سرقت سیم و کابل که مشکلات جدی را در امر خدمات رسانی به همراه دارد، یک‌هزار و 53 متر (497 کیلو) سیم و کابل برق و مخابرات کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر بوده است.

سرهنگ اصلحی میزان کشف این اقلام را در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش عنوان کرد و گفت: به منظور رفع این معضل جلسات متعددی را با مسئولان امر داشته‌ام و پلیس آگاهی راهکارهای لازم را ارائه کرده است.

وی با اشاره به تجربه استان خراسان رضوی از ایجاد شبکه زیرزمینی، تبدیل چهار رشته به یک رشته تجمیع شده و ایجاد تغییر در فاصله سیم‌ها به عنوان بخشی از این راهکارها یاد کرد.

این مقام مسئول همچنین از طرح شناسنامه‌دار کردن عوامل خرید ضایعات خبر داد و گفت: ساماندهی این بخش کمک شایانی در زمینه افزایش ریسک سرقت سیم و کابل خواهد کرد چرا که بازار مصرف آن بسیار محدود خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه با اعلام اینکه سرقت‌های دو ماه اخیر در بخش وقوع هشت درصد کاهش و همچنین 10 درصد افزایش کشف داشته است خاطر نشان کرد: مجموع جرایم نیز به میزان هشت درصد کاهش وقوع داشته است.

وی یادآور شد: اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با آزادسازی 80 هزار و 228 متر مربع اراضی تصرف شده دولتی به ارزش بیش از 33 میلیارد ریال، مقابله قاطع را با سودجویان دارد.

اصلحی همچنین از کشف 2 میلیون و 141 هزار و 483 لیتر سوخت قاچاق و توقیف 815 دستگاه خودرو در این ارتباط خبر داد و گفت: در بخش قاچاق مواد غذایی نیز 67 هزار و 90 کیلو برنج  کشف شده است.

به گفته وی، کشف 10 هزار و 662 راس احشام سرقتی، سه هزار و 514 عدد لوازم آرایشی، 21 هزار و 896 ثوب البسه که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان در سال‌جاری بوده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌ها را بیش از 156 میلیارد ریال اعلام کرد که در این ارتباط 856 نفر نیز بازداشت شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه  بیشترین فراوانی قتل‌های عمد مربوط به سنین بین 21 تا 30 سال است، خاطر نشان کرد: نزاع و درگیری با چاقو که عمده آن با شرب خمر همراه است بیشترین عامل وقوع قتل‌ها را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/88007/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول