اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

کلاهبرداری 200 میلیارد ریالی یک شرکت تقلبی از 800 نفر اصفهانی‌/دستگیری سر بزنگاه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای اصلی یک شرکت قلابی که با فریب 800 نفر بیش از 200 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری 200 میلیارد ریالی یک شرکت تقلبی از 800 نفر اصفهانی‌/دستگیری سر بزنگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه پلیس، سردار عبد‌الرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت خصوصی که با انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌ها اقدام به جذب سرمایه‌های مردمی کرده و متواری شده، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه انجام شده توسط کارآگاهان مشخص شد که تعداد 800 نفر از حدود سه سال قبل جهت سرمایه‌گذاری به این شرکت مراجعه و بدون هیچگونه تحقیق قبلی و تنها تحت تاثیر تبلیغات وسیع وجوه خود را به حساب شرکت و مالکان آن واریز کرده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه درصد سود پرداختی شرکت بیشتر از بانک‌ها و تحت عنوان مشارکت مدنی و مضاربه و کاملا مشروع عنوان شده بود سرمایه‌گذاران را بر آن داشته بود که وجوه خود را از بانک‌ها خارج و در اختیار این شرکت قرار دهند.

وی افزود: شرکت مذکور هم برای جلب نظر سرمایه‌گذاران وثیقه‌هایی شامل چک و سفته به ارزش اصل پول به اضافه سود آن به صورت شش ماهه ،یکساله،دوساله و سه ساله بعنوان ضمانت به آنان پرداخت می‌کرد و هیچ جای شک و تردید برای سرمایه‌گذاران باقی نگذاشته بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پس از استعلام از اداره ثبت شرکت‌ها و بانک مرکزی و تمامی مراجع ذی‌صلاح مشخص شد فعالیت شرکت در خصوص سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های مردمی غیرقانونی بوده و اعضای اصلی شرکت هیچ مجوزی قانونی برای تاسیس آن نداشته‌اند.

این مقام انتظامی گفت: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن فعالیت قانونی شرکت، دستور جلب "حمید ـ ن" صاحب اصلی آن آماده و با توجه به متواری شدن متهم اقدامات ویژه و گسترده‌ای برای دستگیری وی آغاز شد.

وی ادامه داد: اقدامات پلیس ادامه داشت تا اینکه دو نفر از اعضای شرکت بنام‌های "زهرا ـ ن " و "محمد ـ ن" در حالی که خود را در شهرستان‌های اطراف اصفهان مخفی کرده بودند، دستگیر شدند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: با دستگیری این دو متهم تحقیقات جهت شناسایی محل اختفای متهم اصلی با سرعت بیشتری ادامه یافت تا سرانجام مخفیگاه وی شناسایی و ماموران در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد خروج از کشور را داشتند در شهر اصفهان دستگیر و صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: با تکمیل پرونده، متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده و با صدور قرار روانه زندان شدند.

سردار آقاخانی در پایان به شهروندان در خصوص سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قلابی و غیر معتبر هشدار داد و گفت:صرف آگهی در روزنامه و تبلیغ از طریق سیستم پیامک مجوزی برای قانونی بودن شرکت خصوصی نیست و هر شرکتی که در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت نرسیده و مجوز لازم را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جذب سرمایه‌های مردمی دریافت نکرده باشد غیر قانونی بوده و فعالیت آن جرم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه افراد کلاهبردار برای جذب سرمایه‌های مردمی در ابتدا اقدام به پرداخت سود های بالا به سرمایه‌گذاران خود می‌کنند گفت: شهروندان نباید فریب این شرکت‌های قلابی را خورده و بدون تحقیق و استعلام از مبادی رسمی کشور وارد بازی کلاهبرداران شده و مورد سوء استفاده آنها قرار گیرند.

انتهای پیام/63012/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول