اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

فوتبال آذربایجان غربی از بی مهری مسئولان به خود می‌نالد

عدم توجه به فوتبال پایه از عوامل عدم پیشرفت فوتبال استان آذربایجان غربی بوده که پیشرفت در این زمینه در گرو توجه ویژه به فوتبال پایه صورت می‌گیرد.

فوتبال آذربایجان غربی از بی مهری مسئولان به خود می‌نالد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فوتبال پایه مبحث بسیار مهمی بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال تاکید دارد که در فوتبال پایه و رده خردسالان مثلث مربی، بازیکن و والدین می‌تواند کارکردهای خوبی داشته باشد و این 3 فاکتور را به شکل یک مثلث طراحی کرده‌اند که بتواند فوتبال پایه را به سرمنزل مقصود برساند که این مهم در رده‌های بالاتر نیز می‌تواند به کمک فوتبال پایه، رده‌های قهرمانی هم بیاید و با توجه به مطالب ذکر شده در استان آذربایجان غربی و نیز توجه به فوتبال پایه و تشکیل آکادمی‌ها که در بحث فوتبال پایه و استعدادیابی نقش مهمی دارند حائز اهمیت بوده و می‌تواند در پیشرفت فوتبال این منطقه موثر باشد، برای این منظور به سراغ یحیی بهاری سلطان احمدی، مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه می‌رویم تا از وضعیت فوتبال استان به گفت‌وگو بنشینیم.

علل و اهمیت توجه به فوتبال پایه در چیست؟

درسال‌های گذشته به فوتبال پایه توجه اصولی صورت نگرفته‌ و همان طوری که کنفدراسیون فوتبال آسیا سال 2013 را به عنوان فوتبال پایه در آسیا معرفی کرده ‌است، این موضوع اهمیت فوتبال پایه را نشان می‌دهد.

توجه مسئولان در زمینه فوتبال پایه در استان آذربایجان غربی چگونه است؟

مسئولان در استان ما از اهمیت موضوع فوتبال پایه غافل شده‌اند که این موضوع از عوامل عدم پیشرفت فوتبال استان آذربایجان غربی است.

در حال حاضر فوتبال آذربایجان غربی در چه وضعیتی قرار دارد؟

فاصله فوتبال استان آذربایجان غربی با سایر استان‌ها نزدیک به 100 سال بوده و در حال حاضر استان آذربایجان غربی تیمی در دسته یک، دو و سه ندارد البته داشتن تیم در دسته یک، دو و سه نیز شفابخش وضع موجود استان ما نیست، همانطوری که در سال‌های گذشته فوتبال استان ما در دسته سه تیم داشت به طوری که 9 بازیکن این تیم غیر بومی بوده و از تهران آورده شده بودند یعنی فوتبال استان ما از لحاظ بازیکن در این حد نیست و با این شرایط فوتبال استان ما حتی در دسته سه که پایین‌ترین رده مسابقات فوتبال در کشور است سقوط کرد.

چه راهکاریی در زمینه حل مشکل فوتبال آذربایجان غربی موثر است؟

لازمه این کار توجه به فوتبال پایه است به طوری که مسئولین مربوطه دو تا چهار سال روی فوتبال پایه تمرکز کنند و تیم‌های پایه که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند حمایت شوند و به مرور این حرکت می‌تواند بازیکنان را رده به رده از نونهالان به نوجوانان از نوجوانان به امید و از امید به بزرگسالان طی برنامه چهار ساله سوق دهد تا بتوانیم تیم مناسبی در استان داشته باشیم.

اهمیت آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه در تحقق توجه بیشتر به فوتبال پایه چیست؟

از مهم‌ترین اهداف این آکادمی توجه به فوتبال پایه با انجام استعداد یابی در استان است و با توجه به اینکه اولین قدم بعد از افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه، دوره استعدادیابی در سطح استان آذربایجان‌غربی ‌بوده به طوری که افراد در زمان‌های مشخص حضور یافته و توسط مربیان پرسپولیس یعنی مربیان تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید دوره تستی از این افراد صورت‌ گرفته تا افرادی که زبده هستند و استعداد دارند از طریق این مربیان شناسایی شده و به باشگاه پرسپولیس معرفی شوند.

رویکرد باشگاه پرسپولیس در زمینه فوتبال پایه چگونه است؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه دارد و اولین آکادمی باشگاه مرکزی را در تهران در ورزشگاه امام رضا مختص تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه پرسپولیس تهران افتتاح کردند، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند این آکادمی‌ها را در سایر استان‌ها نیز افتتاح کنند که نخستین آکادمی این باشگاه در استان‌‌ها بعد از تهران در ارومیه افتتاح شد، امید است با توجهی که سردار رویانیان به این منطقه دارد بتوانیم حرکتی در راستای شناسایی افراد مستعد و معرفی به باشگاه‌های مختلف در سطح کشور داشته باشیم که این مسئله در دراز مدت می‌تواند در پیشرفت فوتبال استان ما تاثیرگذار باشد.

فعالیت آکادمی پرسپولیس در استان آذربایجان غربی در چه زمینه‌ای است؟

زمینه فعالیت این آکادمی در رابطه با فوتبال پایه مدارس فوتبال است و در استان آذربایجان غربی در سال‌های اولیه و طی مذاکراتی که سردار رویانیان با ورزشگاه پیام مخابرات ارومیه انجام داده، قرار است این ورزشگاه به این آکادمی واگذار شده و پایگاه اصلی باشگاه پرسپولیس در ارومیه شود که زمینه فعالیت این باشگاه بیشتر در رابطه با فوتبال پایه بوده و بعدا هم قرار است به خاطر امکاناتی که در مجموعه ورزشی هست تیم‌های پایه و حتی تیم بزرگسالان امسال در ارومیه اردو برگزار کنند.

آیا مسئولان توجه و حمایتی از آکادمی باشگاه پرسپولیس دارند؟

به میزانی که باشگاه پرسپولیس به این موضوع و جوانان استان آذربایجان غربی ارزش قائل بودند مسئولان توجه کافی در این زمینه نداشتند به طوری که در مراسم افتتاحیه آکادمی باشگاه پرسپولیس اکیپ پیشکسوتان چندساله فوتبال ایران را به همراه آقای حمید استیلی، رحمان رضایی و... حضور داشتند ولی بیشتر مسئولان استانی در این مراسم حضور نداشتند و در این زمینه از مسئولان استانی انتظار داریم همکاری بیشتری با این آکادمی داشته‌باشند.                                                                  

تا کنون چه اقداماتی در آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه انجام شده است؟

بعد از افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه به علت تقارن امتحانات دانش‌آموزان، به مدت 10 روز فعالیت این آکادمی راکد بود که از دیروز به صورت گسترده اطلاع رسانی انجام شده و چهار عدد پایگاه در ارومیه در مناطق رودکی، تختی، ولیعصر و هشت شهریور راه‌اندازی شده و امید است از 20 خرداد طرح استعدادیابی با نظارت باشگاه پرسپولیس انجام شود و همچنین در اوایل تیر ماه دوره تستی توسط مربیان باشگاه پرسپولیس در ارومیه انجام پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر روند پیشرفت و حمایت مسئولان از این آکادمی در ارومیه به چه صورت است؟

حمایت جدی در این زمینه با آکادمی باشگاه پرسپولیس انجام نشده و با توجه به اینکه این آکادمی بستر بوده و واقعا می‌تواند در توسعه فوتبال استان ما کمک کند ولی تربیت بدنی ارومیه و تربیت بدنی استان همکاری‌های لازم را با این آکادمی را ندارند و حمایت بیشتر زبانی صورت می‌گیرد تا در عمل.

تا کنون چه اقداماتی در زمینه استعدادیابی توسط این آکادمی انجام شده است؟

در این زمینه طرح استعدادیابی توسط باشگاه پرسپولیس مطرح بوده که در این طرح به ظرفیت 30 هزار نفر مجوز گرفته شده تا در استان پیاده شود و این طرح برای افراد مستعد و هنرآموزان به صورت رایگان و با هزینه باشگاه پرسپولیس در سراسر استان آذربایجان غربی بدون اینکه بار مالی داشته باشد  اجرا شده و استعداد یابی انجام شود ولی در مقابل این طرح مقاومت شده و این مقاومت از طرف عواملی است که منافعشان در این زمینه به خطر می‌افتد.  

انتهای پیام/61009/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول