اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

90 درصد زنان زنجانی باسواد هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: 90 درصد زنان استان زنجان باسواد هستند.

90 درصد زنان زنجانی باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه بعدازظهر امروز در جلسه همایش بانوان، اظهار داشت: میانگین باسوادی زنان استان زنجان در سطح کشور بالا است.

وی، میانگین نرخ باسوادی زنان استان را یادآور شد و افزود: متوسط باسوادی زنان استان نسبت به میانگین سطح باسوادی کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، میانگین باسوادی در استان را 92.6 درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ میانگین باسوادی در سطح کشور 92.4 درصد است.

وی با بیان اینکه میانگین باسوادی در استان در سال 55 نزدیک به 15 درصد بوده است، ابراز داشت: این میانگین در سال‏های اخیر به بیش از 90 درصد ارتقا یافته است.

آوازه، میانگین باسوادی در مردان را یادآور شد و تأکید کرد: میانگین نرخ باسوادی مردان استان در سال 55 نزدیک به 44 درصد بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، توسعه میانگین باسوادی در استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال‏های اخیر نرخ باسوادی مردان استان به بیش از 95 درصد رسیده است.

وی، نظام اسلامی را نظامی دانش‌محور دانست و اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره برای کسب علم و دانش تأکید زیادی شده است.

آوازه، زنان استان را پیشرو در تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد: زنان استان زنجان در کسب علم و دانش و فعالیت‏های علمی در سطح کشور پیشرو هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد علم و دانش را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه برای توسعه علم و دانش در کشور محسوب می‏شود.

وی به صفر رساندن نرخ بی‏سوادی در کشور را یادآور شد و اذعان کرد: مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی برای به صفر رساندن نرخ بی‏سوادی در کشور دارند.

آوازه، حضور زنان استان در فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی را یادآور شد و بیان کرد: زنان استان در سایه برکات نظام مقدس اسلامی در همه عرصه‏های سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، زنان استان را فعال در حوزه اقتصاد عنوان کرد و گفت: زنان استان در فعالیت‏های اقتصادی نیز فعالیت گسترده‏ای دارند.

وی به اجرای برنامه‏های فرهنگی برای بانوان استان اشاره کرد و اظهار داشت: در طول مناسبت‏های مختلف مذهبی و ملی بیش از یک هزار و 140 برنامه فرهنگی برای بانوان اجرا شده است.

آوازه، حضور گسترده در انتخابات آتی ریاست جمهوری را یادآور شد و افزود: برای تحقق حماسه سیاسی در کشور باید در کنار یکدیگر برای حضور پررنگ در انتخابات تلاش کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، خواستار حضور فعال بانوان استان در انتخابات آتی شد و عنوان کرد: زنان زنجانی همواره در انتخابات کشور حضور فعال داشته‌اند.

وی، زنان زنجانی را جزو اولین زنان حاضر در جبهه مقدم قیام علیه رژیم شاه عنوان کرد و ادامه داد: زنان زنجانی از امتحانات زیادی که در طول تاریخ انقلاب وجود داشته است، پیروز از میدان بیرون آمده است.

آوازه، جمعیت زنان استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخش عمده‏ای از جمعیت کشور و استان را زنان تشکیل داده‏اند که باید به این ظرفیت توجه کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، بانوان را در صف اول تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: زنان زنجانی آماده خلق حماسه سیاسی هستند.

وی در پایان نقش زنان در خلق حماسه سیاسی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: زنان به عنوان نقطه ثقل در خانواده ظرفیت بالایی در ایجاد شور و حماسه سیاسی در انتخابات دارند.

انتهای پیام/73007/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول