اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

قومیت‌گرایی سم مهلک در انتخابات شوراها است/ حذف شایستگان با برنامه‌های قومیت‌گرایی

فرماندار بویراحمد، قومیت‌گرایی را سم مهلک در انتخاب شخص اصلح عنوان کرد و گفت: توسل یافتن به برنامه‌های قومیت‌گرایی در انتخابات شوراها باعث حذف شایستگان از صحنه انتخابات می‌شود.

قومیت‌گرایی سم مهلک در انتخابات شوراها است/ حذف شایستگان با برنامه‌های قومیت‌گرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در حاشیه برگزاری جلسه توجیهی شوراها به جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد آمد و به تعداد شعب اخذ رأی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری سه انتخابات در سطح کشور و استان 238 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار بویراحمد گفت: به دلیل برگزاری سه انتخابات در استان تعداد شعب اخذ رای به نسبت انتخابات گذشته افزایش یافته و کلیه اعضای انتخاباتی این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور و خلق حماسه سیاسی دیگر را دارند.

وی اذعان کرد: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات آینده پیش‌بینی شده و به منظور رفاه حال روستاهای بالای 20 خانوار شعب اخذ رای ثابت در نظر گرفته شده است.

الفونه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای انتخابات پرشور و گسترده در نظر گرفته شده است، گفت: اعضای شعب اخذ رای، هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور را دارند و تاکنون گزارشی مبنی بر اعلام مشکل در این خصوص بیان نشده است.

* نمایش عزم ملی با برگزاری انتخابات پرشور میسر است

این مسئول شهرستانی در ادامه ضمن توجه به فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص وظایف شوراها اذعان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که تبلیغات نامزدها باید در چارچوب قانون باشد، کسی را انتخاب کنید که متعهد به احکام الهی و مذهبی باشد، انتخابات در انحصار هیچ‌کس نیست و مردم باید در انتخابات آزاد باشند و کاندیدای احراز صلاحیت شده باید به رعایت مسائل اخلاقی و قانونی التزام کامل داشته باشند.

وی در ادامه اشاره‌ای به بیانات مقام معظم رهبری کرد و گفت: معظم‌له فرمودند که نامزدهای انتخاباتی باید از بدگویی‌ کردن، تهمت زدن، عزیز کردن خود و دیگران را خار کردن پرهیز کنند، چراکه انتخابات یک نمایشگاه برای نشان دادن رشد و عزم ملی ایران است؛ از این رو رقابت باید با رعایت قانون و موازین اخلاقی باشد و از تخریب و بدگویی علیه دیگران پرهیز شود.

مسئول ارشد اجرایی بویراحمد با بیان اینکه در برخی تبلیغات کنونی به فرامین مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و اصل قانون توجه نشده است، گفت: اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند که از اسراف جلوگیری کنیم و مردم را در تبلیغات انتخاباتی تحت فشار قرار ندهیم.

* التزام به اصل قانون در تبلیغات شوراها

الفونه در ادامه خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات با اخلاق اسلامی مغایرت دارد از این رو از کلیه شوراها تقاضا داریم که تبلیغات خود را صحیح و در چارچوب قانون انجام دهند.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود احیای برنامه‌های قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی در تبلیغات انتخابات شوراها را نوعی سم و تهدید برای هر جامعه دانست و ضمن تأکید مجدد به نحوه تبلیغات شوراها، اذعان کرد: در دین مبین اسلام مبارزه با قومیت‌گرایی و طایفه‌گرایی سفارش شده است.

وی، نتیجه احیای طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی را حذف شایستگان در انتخابات عنوان کرد و گفت: شوراها شهر نباید از بحث طایفه‌گرایی سوء استفاده کنند و شایستگان باید انتخاب شوند، امیدواریم کاندیدای شورای شهر در تبلیغات و عرضه و تدوین برنامه‌های خود به اصل تبلیغات توجه داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول