اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

وعده برخی نامزدها مبنی بر جداسازی قسمتی از ورامین مطرود است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به شعار برخی نامزدهای شورای شهر مبنی بر جداسازی بخشی از شهر ورامین گفت: وعده برخی نامزدها مبنی بر جداسازی قسمتی از ورامین مطرود است.

وعده برخی نامزدها مبنی بر جداسازی قسمتی از ورامین مطرود است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: «تقوا را فاسد نمی‌کند، مگر غلبه وحشت»، اگر انسان اسیر شهوات شد، تقوا را زیر پا می‌گذارد.

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به مبعث رسول اکرم (ص) اظهار داشت: دوران بعثت پیامبر(ص) از بزرگترین اعیاد اسلامی است،نه تنها برای جهان اسلام که این عید برای تمام جهانیان است، تمام مردم دنیا مدیون بعثت پیامبر (ص) هستند.

وی با بیان نکات تاریخی در مورد تحول و ارتقای زندگی مردم جهان پس از بعثت پیامبر(ص) ابراز داشت: در عصر جاهلیت مردم در بی‌عفتی، بی‌اخلاقی، انسان‌کشی، بت‌پرستی و ... گرفتار بودند و خرافات، ترویج بدعت‌ها، بیهوده‌گویی‌ها در جامعه امری رایج بود.

خطیب جمعه امروز ورامین خاطرنشان کرد: البته گمان نکنید، دوران جاهلیت تمام شده است، به تعبیر امام (ره) امروز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده است، امروز اگر دنیا را با دنیای عصر جاهلیت مقایسه کنید درمی‌یابید که تمام جلوه‌های جاهلیت با رنگ و لعابی دیگر امروز هم وجود دارد.

محمودی عنوان کرد: آن روز دختران را زنده به گور می‌کردند، اما امروز زنان و دختران را ابزار کام‌جویی و سلطه طلبی قرار داده‌اند، بمب اتم ساختند و با آن به کشتار دسته جمعی دست می‌زنند و از آن طرف دنیا مردم این طرف دنیا را تهدید می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه از مردم، رسانه‌ها، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برای انتشار مناسب مراسم نیم قرن 15 خرداد و سالگرد ارتحال امام(ره) تقدیر کرد و افزود: امام و شهدای 15 خرداد حق بزرگی بر گردن ما دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی اشاره کرد و پس از برشمردن خدمات آن شهید بزرگوار گفت: زمانی که پاکدشت جزئی از ورامین بود، آیت‌الله سعیدی شب‌های سه‌شنبه در منطقه نظامی پارچین منبر می‌رفتند.

وی سپس با اشاره به روز صنایع دستی عنوان کرد: صنایع دستی یکی از ارزش‌هایی است که باید به آن اهمیت داده شود، پیامبران الهی شغل‌هایی مانند چوپانی، زنبیل‌بافی،حصیر بافی و ... داشتند، صنایع دستی باید توسط خانم‌های خانه‌دار به‌ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه روز پاسدار و جانباز را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشور ما در پناه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به پیشرفت و توسعه دست خواهد یافت.

محمودی در ادامه به انتخابات هفته آینده اشاره کرد و اذعان داشت: مردم عزیز ما باید هفته آینده حماسه سیاسی رقم زنند، نامزدهای انتخاباتی هم بدانند، اگرچه از انتقادات سازنده دفاع می‌شود، اما سیاه‌نمایی و تخریب دیگران پسندیده نیست.

خطیب جمعه امروز ورامین تصریح کرد: متأسفانه برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات خود به دنبال احیاء حرکت سیاه فرهنگی دوران اصلاحات هستند، اگر مردم از اقدامات دوران اصلاحات راضی بودند که دست رد به سینه آنها نمی‌زدند، ملت براساس آرمان‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا تصمیم می‌گیرند، هرکس در آن جهت حرکت کند، ملت به سینه او دست رد می‌زنند.

وی تأکید کرد: باید هوشیار باشیم، رئیس جمهور انتخاب کنیم که در اندازه این کشور باشد. ولایت‌مداری، استکبار ستیزی، تعهد و تخصص و ... از ارزش‌های رئیس جمهور است که باید درنظر گرفته شود، رهبری مکرر فرمودند «باید برای رأی دادن به کسی در پی حجت شرعی باشیم.»

محمودی سپس انتخابات شورای شهر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: باید افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند جایگاه خود را بدانند، از سیاسی‌کاری و باند بازی بپرهیزند، مردم بررسی کنند، سوابق افراد را ببینند، اعتقاد به ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری، تعهد و تخصص در نامزدها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی کسی جرأت ندارد بگوید ولایت‌مدار نیست، اما ولایت‌مداری را باید در عمل دید، موضع نامزدها در فتنه‌های 78 و 88 را بررسی کنید، عملکرد امروز آنها را ببینید و سپس رأی دهید.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: برخی نامزدهای شورای شهر وعده می‌دهند که اگر در شورا برویم یک قسمت از ورامین را جدا می کنیم،شما چطور هنوز در شورا نرفته و بدون مطالعات تخصصی راجع به این موضوع تصمیم می‌گیرید، وعده برخی نامزدها مبنی بر جداسازی قسمتی از ورامین مطرود است.

وی گفت: به قومیت گرایی دست نزنید، برای یک شهر بزرگ تصمیم بگیرید، به مصالح عالی مردم فکر کنید، از این شهرستان بزرگ چه مانده که می‌خواهید جدا کنید.

این مسئول سپس ضمن بر حذر داشتن نامزدها از اسراف و تبذیر در تبلیغات گفت: از روش‌های نوین تبلیغات استفاده کند و از اسراف و تبذیر بپرهیزید، به‌ویژه برخی نامزدهایی که اسامی معصومین و پرچم جمهوری اسلامی را در تبلیغات چاپ می‌کنند مراقب باشند به این اسماء بی‌احترامی نشود. 

انتهای پیام/2462/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول