اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیرجند تاکید کرد

«محبت»؛ مهمترین عامل وحدت عملی شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه با سه شاخصه مساوات و عدالت، محبت و تعاون وحدت عملی بین شیعه و سنی ایجاد می‌شود، گفت: احترام گذاشتن شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر از راه‌های عملی وحدت است.

«محبت»؛ مهمترین عامل وحدت عملی شیعه و سنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مولوی‌ غلام‌حیدر فاروقی ظهر امروز در جمع اندیشمندان شیعه و سنی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن در انتخابات ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، اظهار کرد: دشمن هیچ‌وقت نمی‌تواند با فتنه‌های پلید خود میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: مسلمانان با وحدت عملی می‌توانند یک امت واحد داشته باشند و راه آن همان محبت کردن به یکدیگر است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه دشمن سعی دارد مسلمانان را به خود مشغول کند، افزود: دشمن به دنبال به یغما بردن سرمایه‌های مسلمانان است.

فاروقی اضافه کرد: وظیفه ما حتی در قبال گذشتگان این است که برای آنها دعای مغفرت کنیم و هیچ وقت کینه، دلخوری و کدورتی نسبت به مؤمنان نداشته باشیم.

وی مساوات و عدالت، محبت و تعاون را از عناصر رابطه اخوت برشمرد و تصریح کرد: در تعاون مسلمان برادر مسلمان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به تعاون بین شیعه و سنی، اذعان داشت: در تعاون طرز فکر و اندیشه باید اینگونه باشد که کمک به مسلمان دیگر در هر نقطه‌ای از جهان وظیفه ما است.

فاروقی یکی از راه‌های عملی وحدت را تعاون دانست و یادآور شد: اما مهمترین عنصر وحدت عملی احترام متقابل به یکدیگر، احترام به مقدسات یکدیگر است.

وی متذکر شد: احترام گذاشتن شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر از مهمترین راه‌های عملی وحدت است.

فاروقی با بیان اینکه دوست داشتن یکدیگر از مهمترین عوامل عملی وحدت است، گفت: مسلمانان باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: منظور وحدت این است که تمام مذاهب یکی ‌شوند اما این امکان‌پذیر نیست و باید تمامی مذاهب به مشترکات خود تمسک جویند تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه وظیفه عملی شیعه و سنی امروز از هر وظیفه‌ای سنگین‌تر است، خاطر نشان کرد: در وظیفه عملی که همان وحدت است تلاش شود تا دشمنان نتوانند بین ما نفوذ و تفرقه ایجاد کنند.

انتهای پیام/69013/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول