اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد:

عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد به زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد به زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود بیژنی اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقرر گردید عملیات احداث خط سه قطار شهری مشهد در قالب یک قرارداد مشترک به دو شرکت وفاق و کیسون واگذار شود.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح 4 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده که به صورت تهاتر و معوض و در قالب زمین، ملک و مجوزات مربوطه و در چند فاز به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

بیژنی با اشاره به اینکه مسیر 25 کیلومتری خط سه قطار شهری مشهد از الهیه آغاز می‌شود، عنوان کرد: این خط در ادامه با گذر از جانباز و شهید قرنی به میدان شهدا می‌رسد و با خط دو تلاقی می‌یابد که در این ایستگاه عملیات در عمق 35 متری زمین صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: خط سه قطار شهری در ادامه با گذر از خسروی و بیت‌المقدس، در میدان بسیج با خط یک تلاقی می‌یابد و سپس با گذشتن از پایانه مسافربری و شهرک المهدی سیدی به شهرک ابوذر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به وجود 22 ایستگاه در مسیر خط سه قطار شهری مشهد گفت: 22 ایستگاه برای این خط در نظر گرفته شده است که احتمال افزوده شدن دو ایستگاه دیگر به این مسیر وجود دارد و عملیات اجرایی در عمق 20 تا 35 متری زمین انجام می‌شود.

وی این نوید را به شهروندان داد که عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد ظرف چند ماه آینده آغاز می‌شود که شرکت‌های پیمانکار مسئولیت انجام کار تا مرحله بهره‌برداری شامل تکمیل طراحی، ساخت، تامین، خرید، نصب، تست و راه‌اندازی تجهیزات ثابت و ناوگان، تامین لوازم یدکی، آموزش و تحویل کامل خط‌ سه قطار شهری را بر عهده دارند و در مدت پنج سال باید پروژه را به اتمام برسانند.

انتهای پیام/70005/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول