اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

وعده‌های دولت کار قطار شهری اصفهان را عقب انداخت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وعده‌های دولت بر سر تامین اعتبار پروژه قطار شهری این پروژه را به عقب انداخت.

وعده‌های دولت کار قطار شهری اصفهان را عقب انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه این روزها بازار انتخابات ریاست جمهوری داغ است، اظهار کرد: خوشحالیم که شهردار اصفهان با وجود پیشنهاد کاری در ابتدای دولت نهم، اما سمت شهردار بودن را در اصفهان پذیرفتند.

وی با اشاره به گفته یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که عمر متوسط یک استاندار یک و نیم سال و همین امر سبب ضرر به کشور می‌شود، افزود: اکنون شهردار اصفهان 10سال شهردار اصفهان است که یکی از موفقیت‌های خود را مرهون سازمان برنامه‌ریزی و معاونت برنامه‌ریزی در این سازمان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهرداری چهار برنامه در اصفهان به اجرا و نیز برنامه اصفهان 95 را در دست اقدام دارد، تصریح کرد: اکنون در برنامه پنج ساله چهارم و سال سوم این طرح و تاکنون براساس شاخصه‌ها کار شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از این همه مدت هنوز نفهمیدیم در دولت چه می‌گذرد، ادامه داد: به عنوان مثال چهار سال پیش باید عملیات اجرایی پروژه بهشت‌آباد اجرا و امروز بهره‌برداری می‌شد، در حالی که هنوز به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*وعده‌های دولت پروژه قطار شهری را عقب انداخت

حاج‌رسولی‌ها همچنین به قطار شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: 500 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد، اما وعده‌های دولت کار قطار شهری را به تأخیر انداخت و به این نتیجه رسیدیم که دیگر به دولت نباید تکیه کرد.

وی افزود: البته واگن‌های قطار شهری خریداری شده و تا دو ماه آینده وارد شهر اصفهان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از دیگر پروژه‌های مورد نیاز را پروژه مصلای اصفهان، ورزشگاه نقش جهان و پروژه قطار سریع‌السیر بین شهری اصفهان - تهران عنوان کرد و گفت: این پروژه هنوز در روی کاغذ است و اجرایی نشده است.

*دستگاه قضایی همکاری کند، صنایع آلاینده را متوقف می‌کنیم

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای اصفهان پول نمی‌خواهد؛ بلکه همت می‌خواهد که اگر دستگاه قضایی در این زمینه همکاری کند، صنایع آلوده شهر اصفهان را متوقف می‌کنیم.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه ما با توسعه پالایشگاه مخالف بودیم، اما به نتیجه نرسید، اذعان داشت: با توجه به اینکه فولاد مبارکه 40 میلیون مترمکعب آب از زاینده رود برداشت می‌کند، لازم است از محل درآمد فولاد برای پروژه‌های مهم شهر هزینه شود.

*200 میلیارد تومان پروژه شهری در اصفهان انجام شده است

وی به افتتاح پروژه‌های شهرداری در منطقه یک، سه، چهار و پنج شهرداری اشاره کرد و ابراز داشت: ما 200 میلیارد تومان پروژه تاکنون در شهرداری اصفهان صورت گرفته است که اگر شهرداری می‌خواست با شرایط کنونی انجام دهد، باید 400 میلیارد تومان هزینه می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: بودجه شهرداری اصفهان با احتساب سازمان‌های زیرمجموعه 2 هزار و 650 میلیارد تومان، بخش عمرانی 420 میلیارد تومان و بودجه جاری یک هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که دولت برای استان اصفهان هزار و 600 میلیارد تومان اختصاص داده است.

*دغدغه صداو سیما انتخابات ریاست جمهوری شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پخش برنامه‌های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در بین تبلیغات و مناظره‌های ریاست جمهوری در صدا و سیما خبری از انتخابات شورای شهر نیست.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: البته ما با به این شیوه تبلیغات صدا و سیما گله‌داریم، چراکه به نظر می‌رسد، تمام دغدغه صدا و سیما انتخابات ریاست جمهوری است و این در حالی است که اهمیت انتخابات شورای شهر از ریاست جمهوری کمتر نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت توانایی انجام کاری را ندارد، نباید وعده بی‌جا به مردم بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگران برگزاری دو انتخابات و تحت شعاع قرار گرفتن انتخابات شورای شهر به ریاست جمهوری هستنم، گفت: منتظر خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات روز 24 روز خرداد ماه هستیم.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول