اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالن اجلاس سران در اصفهان ردیف بودجه مهر ماندگار ندارد

محرابیان: قطار شهری اصفهان با ورود واگن‌ها به کشور راه‌اندازی می‌شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه قطار شهری اصفهان پس از ورود واگن‌ها به کشور راه‌اندازی می‌شود گفت: تسریع در پروژه‌های مهر ماندگار طی دو سه ماه گذشته سبب کاهش کیفیت نمی‌شود چرا که تسریع در کار نظارت‌ها را بیشتر می‌کند.

محرابیان: قطار شهری اصفهان با ورود واگن‌ها به کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه ستاد پروژه‌های مهر ماندگار در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه هشت سال از عمر دولت نهم و دهم می‌گذرد، اما پروژه‌های مهم آن هنوز پس از هشت سال به اتمام نرسیده است و باید طی ماه‌های آینده تمام این پروژه‌ها به اتمام برسد، شما چه تضمینی برای کیفیت این پروژه‌‌ها دارید، اظهار کرد: همواره تأکید ما این بوده است که جرأت امور مهندسی نباید سبب کاهش استاندارد و کیفیت شود، که البته به صورت معمول دستگاه‌های اجرایی با افزایش سرعت، نظارت خود را نیز افزایش می‌دهند.

وی افزود: البته تجربه شخصی من ثابت کرده که کیفیت طرح‌هایی که سرعت اجرای کندی دارد، نامطلوب است و با افزایش سرعت در راستای اجرای پروژه‌ها، عوامل اجرایی از جمله مشاوران و آزمایشگاه‌ها حضور و نظارت بیشتری نسبت به این پروژه‌ها دارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه البته در سطح کلان در کشور با سرعتی که پروژه‌ها اجرا می‌شود، احتمال عدم رعایت کیفیت لازمه در برخی از پروژه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم این مشکل و معضل با برگزاری این جلسات و بررسی‌ها و بازدید‌های صورت گرفته از این پروژه‌ها برطرف شود و استاندارد‌های لازم در این زمینه رعایت شود.

وی به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرد و ادامه: فاز نخست قطار شهری با طول 11 کیلومتر و با ورود واگن به بهره‌برداری می‌رسد که البته این پروژه در بخش ساختمان تجهیز و تا خرداد ماه امسال به پایان می‌رسد.

محرابیان گفت: البته ورود واگن سیر خاص دارد و نمی‌توانم زمان خاصی را را برای ورود واگن‌ها اعلام کنم اما قطار شهری اصفهان پس از ورود واگن‌ها به کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی در با بیان اینکه مسئولان مربوطه تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری از این پروژه انجام بدهند و در حال حاضر نیز این پروژه‌ها پیشرفت خوبی دارد، تاکید کرد:  ورزشگاه نقش جهان فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و در اصلاح وضعیت اجرایی این پروژه اقدامات خوبی صورت گرفته و اعتبارات این پروژه در سال گذشته به صورت 100 درصدی اختصاص یافته است.

دستیار ویژه رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با تدابیر دستگاه اجرایی، پیمانکاران خوبی وارد طرح اجرایی شده‌اند، اضافه کرد: البته تلاش می‌شود که در تیر ماه امسال با برگزاری یک مسابقه به صورت رسمی این ورزشگاه افتتاح شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه‌اندازی بخش‌های زیر‌سازی چمن، پیست دو ومیدانی،بخش صندلی و سکو براساس برنامه بوده است، گفت: محوطه طرح نیز به وسیله پیمانکار دیگر در حال اجرا است و امیدواریم این ورزشگاه در تیرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

محرابیان با اشاره به اعتبارات این پروژه‌ها تا پایان دولت دهم اظهار کرد: اعتبارات این طرح‌ها تا پایان دولت دهم اختصاص داده می‌شود و البته اصفهان چهار طرح مهم داشته که سه مورد از این طرح‌ها تاکنون به بهره‌برداری می‌رسد و یک طرح نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مأموریت‌های بخش راه 80 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم که 20 درصد دیگر این مأموریت‌ها تا پایان دولت دهم به اتمام برسد، ادامه داد: در حال حاضر در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است تا این طرح‌ها تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال با توجه به اینکه قرار بود سالن اجلاس سران در اصفهان امسال تکمیل شود، آیا این پروژه نیز جزو طرح‌های مهر ماندگار است، تصریح کرد: از این طرح بازدید کرده‌ام و البته این طرح جزو طرح‌های خوب و برجسته کشور بوده و دولت نیز علاقه‌مند به تکمیل این پروژه است.

وی با بیان اینکه اما در قالب اعتبارات نتوانسته‌ایم این پروژه را جزو طرح‌های مهر ماندگار محسوب کنیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح جزو پروژه‌های مهر ماندگار قرار نگرفته، نمی‌توانیم نسبت به پیشرفت آن گزارش بدهیم، اما در بخش نخست اعتباراتی به این پروژه اختصاص داده شده و در صورتی که در قوانین بودجه امکانش باشد، دولت نیز به این پروژه کمک می‌کند.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول