اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل قطار شهری کرج:

انجام پروژه‌های خطوط مصوب مترو؛ رسالت مهم سازمان قطارشهری کرج است

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه تاکید کرد: انجام پروژه‌های بزرگ خطوط مصوب قطار شهری، رسالت مهم این سازمان است.

انجام پروژه‌های خطوط مصوب مترو؛ رسالت مهم سازمان قطارشهری کرج است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پاپگاه خبری شهرداری کرج، علی‌اصغر همتی با تاکید بر تحقق این مهم، افزود: تلاش قطارشهری کرج و حومه همواره بر آن است تا پروژه عظیم خطوط مصوب قطار شهری را به اجرا درآورده تا از این طریق اسباب آسایش شهروندان کرجی همچنین بخش عمده‌ای از ساکنان غرب استان تهران را فراهم کند.

وی با اشاره به اجرای عملیات سیویل، احداث تونل‌ها، ایستگاه‌ها، نصب تجهیزات و راه‌اندازی این پروژه با بیان اینکه، این مهم با توان مهندسان و کارشناسان در واحدهای فنی و عمرانی به بهره رسیده است، گفت: دراین زمینه به منظور بهره‌گیری از توان علمی، تخصصی داخلی با برنامه‌ریزی متخصصین سازمان و همکاری کارشناسان وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استانداری تهران، شرکت مترو، شهرداری کرج، شرکت‌های مهندسین مشاور ذیصلاح کشور اولین شرح خدمات ریلی کشور تدوین و به تصویب کمیسیون 3200 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسید.

این مسئول یادآور شد: سازمان قطارشهری در سال 80 با ابلاغ اساسنامه توسط وزیر کشور رسماً فعالیت خویش را با رسالت رفع مشکلات در ادامه احداث مسیر قطار سریع‌السیر کرج ـ مهرشهر و مطالعات وسیع و عمیق حمل و نقل ریلی در کرج آغاز کرد.

همتی ادامه داد: در این راستا با بهره‌گیری از شرح خدمات مذکور و انتخاب پنج شرکت مهندسین مشاور ذی‌صلاح شرکت‌های طرح هفتم، اندیشکار، حمل و نقل ترافیک، شرکت ریل بندر، راه و راه آهن، شرکت پژوهش، شهرسازی و شرکت عصر، تجهیزات ثابت و متحرک و بهره‌گیری از 48 هزار پرسش‌نامه مبدأ و مقصد مطالعات حمل و نقل انبوه ریلی کرج تکمیل و 65/60 کیلومتر سیستم قطار شهری در شورای ترافیک استان تائید و در کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام این امر در چهل و هشتمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور درسال 82 به تصویب نهایی رسید و مطابق صورت‌جلسه مذکور خط یک از محدوده دانشگاه کمالشهر تا محدوده سه راه اندیشه به طول 25 کیلومتر و 26 ایستگاه مورد تصویب قرار گرفت.

*نقش اجرای خط 2 و سایر خطوط مصوب در کرج

مدیر عامل سازمان قطارشهری کرج و حومه با اشاره به نقش اجرای خط 2 و سایر خطوط مصوب در کرج عنوان کرد: تحقق این مهم تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا و معضلات ترافیکی خواهد داشت و در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز می‌توان در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری از کلیه خطوط قطارشهری کرج بود.

همتی با اشاره به فعالیت‌های سازمان قطار شهری طی سال 86، اجرای ادامه عملیات حفاری در قطعات 1 و 2 تونل خط 2 قطارشهری را یادآور شد و بیان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این سال، تحویل زمین مرکز فرمان و ایستگاه امام حسین (ع) به پیمانکار طرح و ساخت به منظور استقرار، تجهیز کارگاه و راه‌اندازی دفتر پیمانکار طرح و ساخت و شروع عملیات اجرایی در کارگاه‌های امام حسین (ع)، یوشی‌نژاد، رمپ شورا، دانشگاه تربیت معلم و مرکز فرمان بوده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی در راستای احاله قراردادهای قطعات 1 و 2 و سایر قرارداد مطالعات انجام یافته به پیمانکار طرح و ساخت سابیر به منظور شروع مطالعات تکمیلی و طراحی خط 2، همچنین پرداخت بخشی از پیش پرداخت به پیمانکار طرح و ساخت سابیر از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

همتی با یادآوری کسب مصوبه هیئت ویژه رئیس جمهور و تبصره 13 در رابطه با ادامه مسیر قطار شهری تا ملارد، پیگیری و هماهنگی در ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی و تعامل خطوط مصوب قطار شهری با طرح تفضیلی شهر را یادآور شد و گفت: پیگیری در خصوص تأسیس دانشکده مترو کرج نیز همزمان با انجام اقدامات فوق صورت گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: اخذ موافقت وزارت امور اقتصاد و دارایی در تضمین کامل تسهیلات فاینانس طرح قطارشهری کرج، اخذ مصوبه افزایش بودجه تا سقف یک‌هزار و 200 میلیارد ریال دولت و یک‌هزار و 200 میلیارد ریال شهر، همکاری در امور حوادث غیرمترقبه منطقه، ادامه عملیات ساخت ایستگاه محمدشهر ـ ماهدشت خط 1 از دیگر رویدادهای قطار شهر در سال 86 بوده است.

انتهای پیام/2302/ط/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول