اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اهرم راه‌اندازی قطار شهری اصفهان در اختیار شهرداری نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اهرم اصلی راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان در اختیار شهرداری نیست و شهرداری و مدیریت شهری اصفهان نمی‌تواند برای عدم راه‌اندازی پروژه مترو به شهروندان پاسخگو باشد.

اهرم راه‌اندازی قطار شهری اصفهان در اختیار شهرداری نیست

مصطفی بهبهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: راه‌اندازی متروی اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون به عنوان یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم از مسئولان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اهرم اصلی راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان در اختیار شهرداری نیست، اضافه کرد: بخشی از متروی اصفهان آماده است، اما تنها واگن‌های مورد نیاز آن باید تهیه شود و در حال حاضر واگن‌های موردنیاز برای متروی کلان‌شهر‌ها را یک شرکت مادر تخصصی خریداری کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورود واگن‌ها با مشکلات فنی و مالی مواجه شده است، تصریح کرد: این مشکلات باید توسط این شرکت برطرف شود و خرید واگن‌های متروی اصفهان نیز در اختیار مدیریت شهری اصفهان نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موارد شهرداری و مدیریت شهری اصفهان نمی‌تواند برای عدم راه‌اندازی پروژه مترو به شهروندان پاسخگو باشد، ادامه داد: در صورتی که خرید واگن‌های متروی اصفهان به شهرداری واگذار شده بود، به صورت قطعی در حال حاضر واگن‌ها بر روی ریل‌های قطار شهری در حرکت بود.

بهبهانی با بیان اینکه اما خرید واگن‌ها به عهده شهرداری و مدیریت شهری نبوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از مسیر متروی اصفهان آماده است و با ورود واگن‌ها این پروژه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود وعده‌های ارائه شده هنوز واگن‌ها به کشور وارد نشده و پروژه متروی اصفهان بر روی زمین مانده است، افزود: مترو یا قطار شهری از وسایل حمل و نقل عمومی جدید است، که راه‌اندازی این پروژه بسیاری از مشکلات زیست محیطی موجود در سطح شهر را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول