اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

6 هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات اردبیل هستند

فرماندار اردبیل گفت: 6 هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

6 هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در مجموع 731 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای اردبیل شرکت کرده‌اند که از این تعداد 155 نفر در اردبیل، 12 نفر هیر، 297 نفر در بخش مرکزی و 68 نفر نیز در ثمرین ثبت نام کردند.

وی از رد صلاحیت 20 نفر کاندیدای شورای شهر در شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 711 نفر تایید صلاحیت شده و حدود 2.5 درصد از ثبت نام شده‌ها نیز در شهرستان اردبیل رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز استان از انصراف 45 نفر در این رقابت‌ها خبر داد و یادآور شد: در مجموع 668 نفر در شهر و روستای شهرستان اردبیل برای راهیابی به پارلمان محلی رقابت می‌کنند.

دبیر گفت: در شهر اردبیل 129 نفر رقابت نهایی را انجام می‌دهند و در شهر هیر 11 نفر، در بخش مرکزی 274 نفر، در بخش هیر 187 نفر و در ثمرین نیز 67 نفر رقابت می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان برگزار شده و تجمیعی در کار نیست، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری دو انتخابات مجزا اندیشیده شده است تا بی‌هیچ تنشی انتخابات در اردبیل برگزار شود.

فرماندار اردبیل تعداد شعب اخذ رای را 306 شعبه در شهرستان اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: 186 شعبه در شهر اردبیل تدارک دیده شده است.

دبیر افزود: بیش از 584 صندوق اخذ رای نیز در این شهرستان پیش‌بینی شده است که به طور متوسط در هر شعبه 15 تا 16 نفر دست‌اندرکار انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع 6 هزار نفر در قالب دست‌اندرکاران انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی، بازرسی، نظارت، امنیتی و انتظامی در انتخابات 24 خرداد در شهرستان اردبیل مشارکت دارند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز استان از تدارک 17 صندوق سیار تنها برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ما به جز اردبیل در هیچ شهر دیگر صندوق و شعبه سیار نداریم و خبرنگاران می‌توانند شعب سیار را در انجام وظایف خود همراهی کنند.

دبیر با بیان اینکه نتایج انتخابات در اولین فرصت اعلام می‌شود، ادامه داد: شمارش آرای انتخابات اردبیل و اعلام نتایج در اتاق شیشه‌ای خواهد بود و هیچگونه مسئله پشت پرده و یا پنهانی در اجرای انتخابات نداریم.

این مسئول از تمهیدات لازم برای مقابله با خرید و فروش آرا خبر داد و تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری خرید و فروش آرا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود اصحاب رسانه و خبرنگاران را به تقویت مشارکت بالای مردم در انتخابات دعوت کرد و ابراز داشت: ‌باید از حرکت‌های احساسی خودداری کنیم و منطقی و عقلایی در صحنه انتخابات حاضر شویم.

انتهای پیام/62001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول