اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 268

طاهری: جلیلی نامزد اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است

یک فعال سیاسی در استان گلستان گفت: جلیلی نامزد اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

طاهری: جلیلی نامزد اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام قربانعلی جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای جبهه متحد اصولگرایان استان گلستان اظهار داشت: اکثر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استان گلستان با جبهه متحد اصولگرایان به وفاق رسیدند که از علی‎اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای اصلح حمایت کنند.

این تصمیم فشار بر جامعتین برای اجماع و تصمیم سازی برای جامعتین است

علی امیدی کارشناس و فعال سیاسی در استان گلستان در خصوص اعلام نظر حمایت جبهه متحد اصولگرایان از علی‌اکبر ولایتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با عنایت به حضور مستقل دکتر سعید جلیلی در این انتخابات و معرفی سه کاندیدای اصلی ائتلاف 1+2 آقایان حداد عادل، علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف این شتاب در تصمیم‌گیری جبهه متحد اصولگرایان در استان گلستان نوعی فشار بر جامعتین برای اجماع و در واقع یک نوع تصمیم‌سازی برای جامعتین است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است با توجه به عدم حضور همه گروه‌های تاثیرگذار جریان اصولگرا همچون جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، رهپویان انقلاب اسلامی و حمایت دیگر چهره‌های شاخص تاثیرگذار جریان اصولگرا که در روزهای گذشته اعلام موضع کرده‌اند این تصمیم می‌تواند انشقاق جدی بین اصولگرایان ایجاد کند.

امیدی افزود: این ورود شتاب‌زده که دایه‌دار عنوان شورای راهبردی جبهه متحد اصولگرایان را دارد به طور قطع می‌تواند موجب دلسردی برخی از اقوام و طوایف مختلف را از کاندیدای منتخب داشته باشد.

نمایندگان در شرایط حساس‌تر بهتر می‌توانستند نقش ‌محوری برای اصولگرایان ایفا کنند

مهدی اکبری 24ساله که خود را اصولگرا معرفی کرده است در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر نمایندگان اصولگرا در استان گلستان این تصمیم را به جامعتین واگذار می‌کرد بهتر می‌توانستند در شرایط حساس‌تر نقش محوری را برای جریان اصولگرایی استان ایفا کنند.

هنگامه حسینی 28ساله در این خصوص بیان کرد: من از شنیدن این خبر بسیار متعجب شدم و در واقع من به عنوان یک فرد اصولگرا در استان طی شناختی که از آقای جلیلی و آقای ولایتی دارم هر دو را دارای جایگاه والا و غیرقابل تفکیک می‌دانم و اگر این اعلام موضع و حمایت به شکل دیگری انجام می‌گرفت هم به صلاح اصولگرایان و هم به نفع هر دو شخص تاثیرگذار در این نظام و انقلاب بود.

وی ادامه داد: این نظر من با توجه به فرمایش حضرت آقا است که فرمودند باید تلاش کنیم که آرامش در انتخابات بیشتر باشد و از هر نوع جنجالی دوری کنیم.

وی اضافه کرد: به نوعی این تصمیم می‌تواند موجب جنجال و ناراحتی میان اصولگرایان و طرفدارهای این دو شخصیت مخلص و ولایتمدار باشد.

جلیلی نامزد اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بنا بر این گزارش سیدمحسن طاهری مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) و فعال سیاسی در استان گلستان با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی از سعید جلیلی حمایت کرده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به نظر می‌رسد شعارها، برنامه‌ها و عملکرد دکتر سعید جلیلی حاکی از آن است که ایشان به خوبی توانایی احیای مجدد گفتمان انقلاب اسلامی را دارد و به همین دلیل ایشان را متهم به کاندیدای دولت می‌کنند، آری آنان که با برپایی فتنه سال 1388 درصدد خاموش کردن گفتمان انقلاب بودند امروز از استمرار این گفتمان واهمه دارند.

با وجود اعلام حمایت بزرگان بصیری همچون آیات علامه مصباح یزدی، خزعلی، علم‌الهدی و خیل عظیمی از نخبگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خود را در این حد و اندازه نمی‌بینم که ابراز وجود کنم ولی به عنوان قطره‌ای از اقیانوس این ملت قاطعانه از دکتر سعید جلیلی اعلام حمایت می‌کنم و ایشان را نامزد اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌دانم.

حمایت از ولایتی انتخاب از بین ولایتی، حداد و قالیباف است و به جلیلی ارتباطی ندارد

رئیس ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی در گلستان به خبرنگار فارس در گرگان گفت: با توجه به اینکه سعید جلیلی در ائتلاف 1+2 نیست این تصمیم در روند رو به پیشرفت اقبال عمومی به دکتر جلیلی تاثیری نخواهد گذاشت.

محمدخانی افزود: اعلام موضع برخی از دوستان اصولگرا در استان گلستان با توجه به اینکه جامعتین در خصوص اجماع بر یک شخص خاص تاکنون نظری را نداده است، اگر حمایت از علی‌اکبر ولایتی در جامعتین نیز نهایی شود این اعلام حمایت به نوعی اجماع آنها از بین سه نفر آقایان حداد عادل ، ولایتی و قالیباف است و ارتباطی به سعید جلیلی ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در گلستان خاطرنشان کرد: دیدگاه دکتر جلیلی نسبت به تمام کاندیدای این دوره از انتخابات مثبت و ارزشی است و همه افراد برای ما ارزشمند و قابل احترام هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: تمام ستادهای انتخاباتی ما در استان گلستان فعال است و طبق اعلام دکتر جلیلی در مقاطع مختلف وی با قدرت در میدان حضور دارد و به نفع کسی نیز کنار نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با توجه به مطالب عنوان شده در این میان سه سوال مورد بررسی و جای بحث دارد که اگر جامعتین به نتیجه‌ای نرسد و یا نظر دیگری را داشته باشد واکنش حامیان علی اکبر ولایتی در استان و اقبال عمومی مردم در این خصوص چه خواهد بود و در شرایط کنونی با توجه به اینکه رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان از حضور با قدرت در عرصه و عدم وابستگی و ارتباط سعید جلیلی با ائتلاف 2+1 خبر می‌دهد آیا این تصمیم به ضرر ولایتی نخواهد بود؟

انتهای پیام/83004/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول