اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 256

آسیب‎شناسی حوزه ورزش گرگان از دیدگاه 13 کاندیدای منتخب آبادانی و پیشرفت

همایش هم‎اندیشی و آسیب‎شناسی حوزه ورزش با حضور کاندیداهای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت شهرستان گرگان در حسینیه دزیانی‎های این شهرستان برگزار شد و 13 کاندیدای منتخب آبادانی و پیشرفت شورای اسلامی شهر این استان دیدگاه خودشان را مطرح کردند.

آسیب‎شناسی حوزه ورزش گرگان از دیدگاه 13 کاندیدای منتخب آبادانی و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز در همایشی که با محوریت آسیب‎شناسی حوزه ورزش انجام گرفت، 13 کاندیدای منتخب مورد حمایت «خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت شهر گرگان» به ایراد سخنرانی پرداختند و این قول را به جامعه ورزشی دادند که اگر بر کرسی‎های شورای اسلامی شهر گرگان تکیه زدند به وعده‎هایی که می‎دهند عمل کنند.

کاندیداها در این مراسم براساس حروف الفبا به ایراد سخن پرداختند که در ذیل می‎خوانید:

تجری: اعتبار 8 میلیاردی ورزش گلستان در کجا هزینه می‎شود

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: در سال جاری 132 میلیارد تومان بودجه در اختیار شهرداری گرگان قرار گرفت که از این میزان 8 میلیارد تومان به حوزه ورزش اختصاص دارد، اما این اعتبار در کدام بخش هزینه می‎شود که هنوز نتوانسته مشکلات جامعه ورزشی را حل کند.

حجت‎الاسلام حجت‎الله تجری با تأکید بر اینکه قهرمانان ورزشکار نباید دغدغه‎ای در زندگی داشته باشند، افزود: بودجه‎های شهرداری باید در جای خود مصرف شود که البته این مهم نیاز به مدیریت قوی دارد که تاکنون از آن بی‎نصیب بوده‎ایم و سوءمدیریت شهری سبب شده تا مشکلات جلوه بیشتری پیدا کند.

پزشک‌پور: توسعه سالن‎های چندمنظوره ورزشی، فرهنگی و مذهبی در گرگان

یکی دیگر از کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: از نیازهای جدی شهرستان گرگان توسعه سالن‎های چندمنظوره ورزشی، فرهنگی و مذهبی است.

علیرضا پزشکپور، توسعه مراکز علمی، ایجاد کمیته و هیئت‎های مختلف ورزشی را از دیگر نیازهای شهر گرگان برشمرد و ابراز داشت: عدالت در بودجه ورزشی باید بین کمیته‎ها و هیئت‎های ورزشی حکمفرما شود.

وی با بیان اینکه 50 هیئت ورزشی در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه در حوزه ورزش باید با توجه به تعداد ورزشکاران، اهمیت رشته ورزشی و تعداد مدال آوران رشته‎ها انجام شود.

چورلی: تالار ورزشکاران در مرکز گلستان ایجاد شود

یکی دیگر از کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: در مرکز گلستان، تالار و یا باشگاه ورزشکاران وجود ندارد که باید برای تحقق این ایده برنامه‎ریزی  شود.

علیرضا چورلی با ابراز نارضایتی از اینکه مدال‎آوران ورزشکار حمایت نمی‎شوند، عنوان کرد: بسیاری از کشورها، سرمایه‎های کلانی برای به دست آوردن رکوردهای ورزشی هزینه می‎کنند؛ در حالی که ورزشکاران ما از عدم حمایت‎های مالی رنج می‎برند.

وی با تأکید بر اینکه ورزش یک فرهنگ است، اذعان داشت: ورزش کبدی گرگان در حد جهانی است و در بوکس در حد تیم ملی هستیم، اما متأسفانه بودجه‎های ناچیز در این حوزه نگران‎کننده است.

زمان‎نژاد: تدوین کمیته مطالعاتی شهری یک ضرورت است

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: تمامی امور شهر منوط به حوزه مطالعاتی است، بنابراین باید کمیته مطالعاتی در شهر تدوین شود.

حبیب‎الله زمان‎نژاد با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند سیاست‎گذاری علمی و اثرگذار است، افزود: تحصیل، تهذیب، ورزش سه مولفه اساسی در بیانات مقام معظم رهبری بوده است که نشان از اهمیت موضوع دارد، بنابراین معتقدم اگر یک مرکز ورزشی سالم ایجاد شود، حتماً درب یک ندامتگاه بسته خواهد شد.

وی، تشکیل صندوق‎های حمایتی، مالی، تولیدی، پارک اختصاصی ورزشی بانوان را از دیگر اولیت‎های شهر گرگان برشمرد.

سبطی: هیچ سنخیتی در جانمایی پارک بانوان وجود ندارد

یکی دیگر از کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان از فقدان فضای ورزشی مناسب برای بانوان انتقاد کرد و گفت: در جانمایی که توسط مدیریت شهری برای پارک بانوان صورت گرفته، هیج سنخیتی برای بانوان دیده نمی‎شود؛ چنانکه این پارک از هسته شهری خارج است.

محمدرضا سبطی با بیان اینکه اسپانسر حوزه ورزش یک چالش بزرگ است، اذعان کرد: در حوزه ورزش در سطوح مختلف شهری، منطقه‎ای و ملی مشکلات پر واضحی وجود دارد.

وی، نداشتن بودجه کافی برای ورزش‎های انفرادی و رزمی را از دیگر مشکلات حوزه ورزش دانست.

قدس‎مفیدی: گرگان با کمبود 168 هزار مترمربع فضای ورزشی مواجه است

دیگر کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: شهرستان گرگان با کسری 168 هزار مترمربع فضای ورزشی مواجه است.

سیدمحمد قدس‎مفیدی با بیان اینکه پدیده‎های موجود معلول هستند که عللی به همراه دارند، خاطرنشان کرد: هر ورزشی را نمی‎توان در هر سنی انجام داد، بنابراین باید برنامه‎ریزی برای گروه‎های مختلف سنی صورت بگیرد.

وی، عملگرایی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید از هر عملی که شأن ورزش را پایین می‎آورد، جلوگیری کنیم.

سندزایی: سرانه‎های مازاد شهرداری در حوزه ورزش ساختارسازی شود

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: سرانه‎های ورزشی به شدت اندک است که باید 25 درصد سرانه شهر به حوزه ورزشی و اجتماعی اختصاص یابد و لازم است تا سرانه‎های مازاد شهرداری در حوزه ورزش ساختارسازی شود.

پرویز سندزایی با تأکید بر اینکه عدالت اجتماعی در حوزه ورزش باید رعایت شود، متذکر شد: محلات مختلف باید اعتبارات عادلانه دریافت کنند.

وی بر ضرورت تقویت ورزش‎های همگانی در کنار ورزش تخصصی تأکید کرد و بیان داشت: قطعاً نیاز است تا یک کار علمی پژوهشی انجام شود تا شاهد توسعه ورزش در جامعه باشیم.

نورا: توجه به ورزش باید در راس کار شورای اسلامی قرار بگیرد

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: پرداختن به مسائل ورزشی، عامل اساسی در جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی است، بنابراین باید در رأس کار شورای اسلامی قرار بگیرد.

زهرا نورا با بیان اینکه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سال جاری 3 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است، متذکر شد: امسال یک میلیارد تومان برای مباحث ورزشی درنظر گرفته شده است که البته باید در این زمینه فعالانه‎تر عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه در نظر نگرفتن همه سنین در حوزه ورزش یک ضعف است، بیان داشت: باید کسانی بر کرسی شورا قرار بگیرند که به موضوعات شهری بهتر بپردازند.

عاشور: کم‎لطفی به حوزه ورزش در شأن ورزشکاران نیست

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: در حوزه ورزش کم‎لطفی‎هایی صورت گرفته که در شأن ورزشکاران نبوده است، اما معتقدم هر زمان فعالیت‎ها مضاعف شود باز هم دیر نخواهد بود.

بتول عاشور خاطرنشان کرد: ورزشکاران و دانش‎آموزان با کمترین امکانات در فضای مدرسه و آموزشگاه درخشش خوبی در مراحل استانی و کشور داشته باشند، اما حمایت از آنها مطلوب نبوده است.

وی بر ضرورت ایجاد توسعه فضای سبز تأکید کرد و بیان داشت: باید فضاهای سبز، مفرح و شادی‎آفرین به ویژه برای بانوان دیده شود.

کریمی: زیرساخت‎ها را برای توسعه ورزش فراهم کنیم

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: متولی ورزش در کشور تربیت‎بدنی است و لزوم دستگاه‎های مرتبط باید برای توسعه ورزش با ایجاد زیرساخت‎ها فراهم شود.

محمدابراهیم کریمی با بیان اینکه سرانه فضاهای سبز و ورزشی در گرگان زیر حد استاندارد است، افزود: برابر آخرین آمار در سال جاری پنج متر مربع است که نشان می‎دهد زیر حد استاندارد هستیم.

وی، مشارکت بخش خصوصی را برای آماده‎سازی زیرساخت‎ها یک ضرورت خواند و ابراز داشت: عدالت‌محوری باید در هیئت‎های ورزشی حاکم شود و اسپانسرهای ورزشی را تقویت کنیم.

علیمحمدی: باید نیازهای جوانان نه فقط ورزش را در نظر بگیریم

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: بنده برای جوانان نمی‎توانم کاری کنم و اگر کاندیدای شورای شهری چنین ادعایی کند دور از واقعیت است، چراکه متولی ورزش، شورا نیست ما باید نیازهای جوانان و نه فقط ورزش را در نظر بگیریم.

محمدعلی علیمحمدی همچنین همدلی و همفکری را در راستای انجام وظایف شهری مهم خواند.

علی لکزایی: به عمل کار برآید به سخنرانی نیست

علی لکزایی از دیگر کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان که تقریباً از آخرین سخنرانان بود فقط به بیت شعری از سعدی بسنده کرد و گفت: «به عمل کار برآید به سخنرانی نیست».

پایین‎محلی: تفکر اقتصادی معضلات ورزشی گرگان را حل می‎کند

یک کاندیدای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان گفت: اگر تفکر اقتصادی داشته باشیم، یقیناً معضلات ورزشی گرگان قابل خواهد بود.

صفرعلی پایین‎محلی با بیان اینکه ورزش جوانان گرگانی مورد بی‎مهری واقع شده است، افزود: بنده تفکر سیاسی ندارم و رویکردم اقتصادی است، عامل بدبختی را در سیاسی‎کاری می‎بینم و معتقدم این تفکر سبب عقب‎ماندگی می‎شود.

وی، ایجاد اشتغال جوانان، پارک بانوان، راه‎اندازی تله‎کابین را مهم خواند و گفت: باید با ارائه راهکارهای اقتصادی به جنگ مشکلات برویم.

انتهای پیام/83001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول