اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس اجتماعی بویراحمد خبر داد

شناسایی 130 کودک کار و خیابانی در یاسوج /افزایش تمایل به طلاق توافقی در بویراحمد

رئیس اورژانس اجتماعی بویراحمد از شناسایی 130 کودک کار و خیابانی در این شهرستان خبر داد.

شناسایی 130 کودک کار و خیابانی در یاسوج /افزایش تمایل به طلاق توافقی در بویراحمد

احمد غریب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد و خدمات‌دهی به جامعه هدف اشاره و اظهار کرد: اورژانس اجتماعی به صورت نهادی رسمی در کشور است که از نوروز 92 به صورت رسمی جزو ستادهای تسهیلات نوروزی قرار گرفت.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد، تیم کاهش طلاق (مداخله در بحران)، گشت خدمات سیار، خط تلفن 123، خانه سلامت، واحد مراقبت بحران و ...از خدمات مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: تاکنون مبلغ 9 میلیون و 800 هزار تومان به جامعه هدف این مرکز در بخش بحران و سلامت ارائه شده است.

وی، گشت خدمات سیار را شامل تیم مددکار و روانشناس بیان کرد و گفت: این گشت در  فصل گردش‌پذیر در دو ورودی شهر مستقر است و افراد آسیب‌پذیر را شناسایی خدمات مورد نیاز به آنها ارائه تا به بطن جامعه وارد و به آغوش خانواده بازگردند.

غریب خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد از اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت روتین و در دو شیفت کاری از هشت صبح تا 20 شب خدمات مورد نیاز را به جامعه ارائه می‌کنند.

این مسئول با ابراز تأسف از افزایش مراجعان طلاق توافقی در شهرستان بویراحمد اذعان کرد: با توجه به اینکه طلاق توافقی در این بین نسبت به گذشته بیشتر شده و واحدهای مختلف از جمله واحد مراقبت بحران شامل‌ (افراد آسیب‌پذیر اجتماعی یا در معرض آسیب) اورژانس اجتماعی با ورود خود سعی بر کاهش این امر در سطح شهرستان دارد.

شناسایی 130 کودک کار و خیابانی در یاسوج

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد به تعداد کودکان کار و خیابانی در سطح شهرستان اشاره و اذعان کرد: در سال گذشته 130 کودک کار و خیابانی شناسایی و 30 میلیون تومان اعتبار به منظور ساماندهی و پذیرش کودکان کار درنظر گرفته شده است.

غریب عنوان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به خانواده‌ها کودکان کار به منظور رفاه بهتر و ساماندهی مناسب آنها مدنظر قرار گرفته است.

ساماندهی دست‌فروشان بویراحمد یک ضرورت است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی ساماندهی دست‌فروشان مرکز شهر یادآور شد: ساماندهی و جمع‌آوری افراد دست‌فروش از وظایف شهرداری بوده که تاکنون اقدامی مبنی بر کاهش و ساماندهی هرچه بهتر این امر صورت نگرفته است.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد ضمن خواستار همکاری هرچه بهتر و بیشتر مسئولان و متولیان امر در ساماندهی دست‌فروشان گفت: متولیان امر باید به منظور ساماندهی دست‌فروشان مرکز شهر و ایجاد مکان مناسب و در خور شأن آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول