اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد

اجرای عدالت سخت‌ترین کار در اداره کشور / فتوای جدید علمای وهابی درباره ازدواج با شیعیان

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خیلی‌ها از اجرای عدالت حرف زدند ولی نمی‌دانستند که اجرای آن کار آسانی نیست گفت: اجرای عدالت مشکل‌ترین‌ کارها است،‌ رعایت حقوق میلیون‌ها و جلوگیری از ناحقی کار ساده‌ای نیست.

اجرای عدالت سخت‌ترین کار در اداره کشور / فتوای جدید علمای وهابی درباره ازدواج با شیعیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به موقعیت حساس کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران باید نسبت به وظیفه خطیر خود در ایجاد حماسه سیاسی در روز 24 خرداد آگاه باشد و این حضور را الهی دانسته و انجام آن را بر خود واجب بداند.

وی ادامه داد: خداوند متعال امر کرده که امانات الهی را به اهل آن بسپارید و حضور مردم در انتخابات برای سپردن این امانت الهی به فرد اصلح و امانتدار است.

این مرجع تقلید در ادامه به بیان ملاک‌های تشخیص اصلح پرداخت و ابراز داشت: کسی که برای در دست گرفتن این امانت الهی انتخاب می‌شود باید با تقوا‌ترین مردم بوده و خدمت به مردم و احیای ارزش‌های دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

آیت‌الله نوری با تاکید بر اینکه ولایت فقیه در راستای ولایت رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) است تصریح کرد: منتخب مردم باید ولایتمدار بوده و ولایت فقیه را از جانب خدای متعال بداند، مدیر و مدبر باشد و حقوق مردم را رعایت کند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها از اجرای عدالت حرف زدند ولی نمی‌دانستند که اجرای عدالت کار آسانی نیست و می‌توان گفت‌ مشکل‌ترین‌ کارها است،‌ رعایت حقوق 60 میلیون نفر و جلوگیری از ناحقی کار ساده‌ای نیست.

استاد درس خارج فقه با اشاره به دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام و مکتب تشیع بیان داشت: امروز در عربستان شاهد هستیم که شیوخ برجسته این کشور ازدواج با یهود و نصارا را جایز دانسته ولی ازدواج با شیعه را به جرم کافری حرام دانسته‌اند، کشور ما با تهدیدات مختلفی مواجه است و رئیس جمهور باید برای ایستادگی در برابر آن، دارای شجاعت و شهامت باشد.

آیت‌الله نوری خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با حضور حماسی خود در روز 24 خرداد این امانت الهی را به اصلح‌ترین فرد بسپارند و ان‌شاءالله با این انتخاب عزت اسلام و انقلاب را به صورت روزافزون در منطقه و جهان شاهد باشیم.

انتهای پیام/78009/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول