اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص بیش از 18 هزار میلیون ریال تسهیلات برای احداث واحدهای گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته بیش از 18 هزار میلیون ریال تسهیلات برای احداث واحدهای گلخانه‌ای در استان آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

اختصاص بیش از 18 هزار میلیون ریال تسهیلات برای احداث واحدهای گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وضعیت تولید محصولات گلخانه‌ای مطلوب بوده و با توجه به سردسیر بودن منطقه آذربایجان غربی و افزایش بهای سوخت که روند توسعه کند شده، تلاش می‌شود با معرفی تکنولوژی جدید در مصرف انرژی بهینه سازی شود.

وی افزود: در سال جاری نیز طرح‌های توجیه‌دار به ترتیب معرفی خواهند شد.

قربانی خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه ایجاد گلخانه الگویی در شهرستان‌های تکاب و نقده، حمایت تسهیلاتی و فنی از طرح‌های مدرن و کمک به احداث بزرگ‌ترین واحد تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک با سیستم گرمایش گرماتاب با راندمان بالا انجام شده است.

وی ادامه داد: استفاده از پوشش پلی‌کربنات به جای پلی‌اتیلن برای جلوگیری از هدر رفت گرما و افزایش کارایی دریافت نور که در تولید محصولات گلخانه‌ای مهم و ضروری بوده از دیگر اقدامات انجام گرفته در این بخش است.

قربانی به میزان تولیدات گلخانه‌ای آذربایجان غربی اشاره کرد و عنوان داشت: میزان تولید سبزی و صیفی اعم از خیار و گوجه فرنگی بیش از 3 هزار و 500 تن بوده و در زمینه تولید توت فرنگی نیز بیش از 100 تن تولید توت فرنگی داشتیم.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی بیش از 5/1 میلیون شاخه و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی تولید شده است.

قربانی به عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی شامل خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گل و گیاهان زینتی و انواع نهال‌های پا کوتاه سیب است.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول