اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای در اراک گشایش یافت

طی مراسمی نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، تجهیزات گلخانه‌ای، محصولات و تولیدات ارگانیک در اراک گشایش یافت.

نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای در اراک گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کشوری گل و گیاهان زینتی با حضور تولید کنندگانی از استان‌های مرکزی، فارس، مازندران، اصفهان و تهران برگزار شده است.

علی‌جعفر محصولی افزود: در این نمایشگاه آخرین تولیدات و دستاوردهای این عرصه در قالب 80 غرفه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع و با همکاری انجمن محصولات ارگانیک کشور و مجامع دانشگاهی و جهاد کشاورزی بر پا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران افزود: همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه گل وگیاه اولین جشنواره ارگانیک به منظور معرفی تولیدات غذایی، خوراکی بدون سم و کود و به دور از هر گونه مواد شیمیایی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد : اگر همه مردم اراک به اتفاق و با همکاری مسئولان دلسوز سازمان‌ها و ادارات به ویژه جهاد کشاورزی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز حرکتی گسترده و جهادی برای توسعه و گسترش فضای سبز داشته باشند، می‌توان آلودگی شهر را تا اندازه قابل توجهی کم کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های غرب ایران عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه و تشویق مردم برای حضور و خرید و آموزش و پرورش گل قدمی هر چند کوتاه ولی موثر برای توسعه فضای سبز اراک و همچنین سبب طراوت و شادابی در خانه‌های مردم خواهد بود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران بیان کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت پیرامون اهمیت محصولات ارگانیک، نحوه استفاده از دفع آفات به روش بیولوژیک و نگهداری گل‌های آپارتمانی نیز برگزار خواهد شد.

محصولی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 46 نمایشگاه استانی و کشوری در استان مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز طی سخنانی از کشت گل و گیاه در سطح یک هزار و 82 هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: استان مرکزی و به ویژه شهرستان محلات یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گل و گیاه در کشور به شمار می‌رود.

عباس مظفری افزود: تولید گل و گیاه در محلات و صادرات آن به کشورهای مختلف منطقه ارزآوری بسیاری برای کشور داشته و موجب تحول در اقتصاد این شهر شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون فعالیت در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در محلات موجب اشتغال بسیاری از افراد در این شهرستان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این استان با تولید سالانه دو هزار و 476 شاخه گل شاخه بریده رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مظفری میزان تولید گل گلدانی و آپارتمانی را شش میلیون و 500 هزار عنوان کرد و بیان داشت: میزان تولید گیاهان فصلی و نشایی نیز در حال حاضر در این استان 79 میلیون بوته است.

به گفته وی میزان صادرات گل و گیاه زینتی استان در سال گذشته بالغ بر 15 میلیون دلار بوده است.

دومین نمایشگاه گل وگیاه و جشنواره ارگانیک اراک از امروز لغایت سوم خرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در اراک بر پا و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 لغایت 22 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول