اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یادواره «طلوع خرداد» در سال‌های آینده گسترده‌تر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یادواره «طلوع خرداد» باید در سال‌های آینده به شکلی گسترده‌تر در تمام بخش‌های هنری ادامه پیدا کند.

یادواره «طلوع خرداد» در سال‌های آینده گسترده‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید محمد حسینی در آیین گشایش نخستین یادواره «طلوع خرداد» که در شهرستان پیشوا حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: حماسه 15 خرداد مبدا اصلی نهضت اسلامی کشور ماست و این اتفاق رخ نمی‌داد معلوم نبود که چه اتفاقی برای کشور ما رقم می‌خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حماسه بر اساس اعتقادات مردم در سال 42 شکل گرفت و در نهایت در سال 57 به نتیجه مطلوب رسید. در 15 خرداد سال 42 فقط مردم متدین پای کار بودند و این حرکت اسلامی با رهبری دینی یک مرجع عالی‌قدر شکل گرفت.

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پایمردی و رشادت‌های شهدای این قیام الهی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب مرهون فداکاری‌های کفن‌پوشان و شهدای 15 خرداد شهرستان‌های پیشوا و ورامین بود و آثار و برکات آن نیز تاکنون ادامه دارد.

سید محمد حسینی در این ادامه به روایت تاریخ از سال 42 تا پس از دفاع مقدس پرداخت و در پایان با اشاره به وظیفه همگان برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اکنون که این انقلاب به دست ما رسیده، همه وظیفه داریم که به کاندیدایی رأی بدهیم که دیدگاه‌هایش به آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نزدیک‌تر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یادواره «طلوع خرداد» یکی از برنامه‌های ما برای پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد است، ما همچنین در قالب این یادواره جشنواره تئاتر خیابانی خرداد و هنرهای تجسمی (خوشنویسی) را خواهیم داشت که جز اقدامات مثبت تلقی می‌شود. باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا چنین برنامه‌هایی در دیگر بخش‌های هنری نیز صورت گیرد.

 

* اداره‌کل ارشاد استان تهران به وقایع تاریخی و انقلاب کشور پرداخته است

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر یادواره هنری طلوع خرداد در ادامه طی سخنانی ضمن یادآوری رشادت‌های مردم شهرستان‌های پیشوا و ورامین گفت: این اداره کل در برنامه‌های مختلف به وقایع تاریخی و انقلابی کشورمان پرداخته است که در ادامه آن یادواره «طلوع خرداد» و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد است که از امروز آغاز شد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در جشنواره تئاتر خیابانی خرداد 20 گروه تئاتری به اجرای نمایش خواهند پرداخت که اختتامیه این یادواره روز شنبه 18 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: این اقدام هرچند اندک، ادای دین به ساحت شهیدان و تاریخ انقلاب اسلامی است.

در این مراسم همچنین مرشد محسن میرزاعلی در دو بخش به نقالی پرداخت که در قسمت دوم قیام 15 خرداد مردم پیشوا و ورامین را نقالی کرد.

در پایان مراسم نیز، نمایشگاه خوشنویسی یاران آفتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت. 

انتهای پیام/2462/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول