اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

قیام 15 خرداد دفاع از ولایت و مبارزه با استبداد بود

امام جمعه گچساران گفت: قیام کفن‌پوشان 15 خرداد در دفاع از ولایت امام راحل،اندیشه‌های انقلابی ایشان و مبارزه با استبداد بود.

قیام 15 خرداد دفاع از ولایت و مبارزه با استبداد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیدامین‌الله حجازی در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالروز شهدای قیام 15 خرداد با ضمن تسلیت به مناسبت شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت موسی بن جعفر (ع) اظهار کرد: در واقعه غدیر خم عده‌ای زیادی با پیامبر(ص) در زمینه اعلام جانشینی و ولایت امام علی(ع) بیعت کرده و گواه این واقعه مهم بودند.

وی افزود: اما سال‌ها بعد بسیاری از این افراد که دارای ایمانی ضعیف و عاریه‌ای بودند به دلیل منفعت‌طلبی و دنیاخواهی منکر این واقعه شدند.

حجازی تصریح کرد: آنچه امروز دشمنان نظام در پی آن هستند و مهم‌ترین نقطه عناد دشمنان محسوب می‌شود، موضوع ایمان بوده که با اتصال حلقه ولایت ایجاد می‌شود.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که بعد از رحلت پیامبر(ص) نقل حدیث و تفسیر قرآن ممنوع شد، اظهار کرد: این حرکت توسط دشمنان و به دلیل قطع ارتباط میان زمین و آسمان و فراموش شدن ولایت صورت گرفت.

حجازی ادامه داد: هدف و نیت شوم دشمنان از این حرکت مسلط شدن بر مردم و گمراهی و به انحراف کشاندن آنها بود.

وی قیام 15 خرداد را قیام در دفاع از ولایت دانست و گفت: در 15 خرداد 1342 مردم کفن‌پوشان در حمایت از ولایت امام راحل به میدان آمدند و خشم و انزجار خود را از دستگیری امام راحل که همان دستاویز مردم برای رسیدن به ایمان بود، اعلام کردند.

وی ابراز داشت: پیام مردم در قیام 15 خرداد، دفاع از ولایت، آزادی امام راحل در نتیجه کسب آگاهی و شناخت و رهایی از انحراف بود.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که دشمنان به درستی نقطه اتکا و حلقه اتصال و نجات بخش نظام جمهوری اسلامی ایران که همان مقام بزرگ ولایت است را درک کرده‌اند و در صدد تخریب این جایگاه مقدس هستند.

حجازی تأکید کرد: خشم و هدف دشمنان تخریب ولایت، تضعیف سپاه پاسداران به عنوان بازوی نظام، روحانیون و خلوت شدن مساجد، در نتیجه تضعیف نظام و گرفتن حریت و آزادی مردم است.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول