اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اقشار مختلف مردمی

مراسم بزرگداشت 15 خرداد در چرام برگزار شد

به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد مراسم بزرگداشتی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) با حضور اقشار مردم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت 15 خرداد در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد مراسم بزرگ‌داشتی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) با حضور اقشار مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در این مراسم ضمن تسلیت شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت موسی بن جعفر (ع) و همچنین سالروز قیام خونین 15 خرداد، جهت شادی روح آن امام همام و شهدای انقلاب درود و صلوات فرستاد.

امام جمعه چرام صحبت‌های خود را در سه محور تشریح کرد و در نکته اول با اشاره به شهادت حضرت موسی کاظم (ع) عنوان کرد: امروز مصادف است با شهادت این امام همام و اگر امروز عزت و اقتدار، سالروزهای مذهبی داریم به اهل بیت (ع) برمی‌گردد.

وی قیام 15 خرداد را سرمنشأ تحول عظیم دانست و با بیان اینکه این قیام باعث شد شعله‌های انقلاب شعله‌ورتر شوند، عنوان کرد: اگر تاریخ را نگاه کنید می‌بینید اولین بار و در اولین جایی که حضرت امام (ره) علیه شخص اول مملکت یعنی شاه ملعون صحبت کرد عاشورای خرداد سال 42 بود.

این مسئول با تأکید اینکه همه برنامه‌ها و مطالب را از ائمه معصومین (ع) داریم، اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم پسماندهای رژیم ملعون را ازبین برده و یک حکومت اسلامی کامل در عراق صورت بگیرد و با خیال راحت به زیارت قبر امام موسی کاظم (ع) برویم.

طزری با یادآوری این مطلب که از زمان امام موسی کاظم (ع) به بعد دوران اختناق شدت گرفت، خاطرنشان کرد: اسلام در حال مبارزه بود و امروز ما هم در حال مبارزه هستیم، ولی چون مبارزه نرم است زیاد متوجه نمی‌شویم در حالی که مبارزه امروز بیشتر از مبارزه زمان جنگ بود.

وی افزود: آن زمان دشمنان می‌خواستند خاک بگیرند و مقداری از کشور را اشغال کرد و با اعلام آتش‌بس به جنگ خاتمه دهند، اما در جنگی که در حال حاضر داریم دشمن می‌خواهد اعتقادات ما را بگیرد.

خطیب جمعه چرام با اشاره به این مطلب که دشمن با ماهواره‌ها تا بیخ گوش ما آمده‌اند، متذکر شد: اگر اعتقادات ما ضعیف باشد خود ما را هم تسخیر می‌کنند و به هدف خود خواهند رسید.

طزری در ادامه سخنان خود 15با اشاره به قیام  خرداد و با طرح این سئوال که در این روز چه اتفاقی افتاد که امام راحل تا ابد آن را عزای عمومی اعلام کرد و با بیان اینکه ما روزها و مناسبت‌های بزرگ دیگری هم داریم، اما عزای عمومی آن هم تا ابد اعلام نشده است، رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را مثالی ذکر کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: امام 100 سال دیگر به مرتب ماندگارتر و شفاف‌تر از امام امروز خواهد بود چرا که ما هنوز به شخصیت‌ها و مراتب ایشان پی نبرده‌ایم.

وی دلیل دشمنی روز به روز با ایران را بر باد دادن زحمات صد ساله آنان توسط امام (ره) دانست و ابراز کرد: امام آمدند و گفتند سیاست ما عین دیانت ما است و چیزی جدا نداریم چرا که در بذر دین ما سیاست کاشته شده است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: اگر امام نبود امروز چیزی به نام اسلام نبود، در غرب کسی جرأت نمی‌کرد بگوید مسلمانم، اما امروز با برکت نام امام افتخار کرده و با سربلندی می‌گوییم ما ایرانی هستیم همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود، آن ایرانی که امام فرمود و نه آن ایرانی که آن زمان مکتب می‌کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران خالی عهد احترام ندارد، یادآور شد: ایران خالی همان ایران رژیم پهلوی است اما ما ایران اسلامی را می‌خواهیم، هم به ایران و هم به اسلام عشق می‌ورزیم.

طزری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد در انتخابات 24 خرداد حماسه آفرینی کنیم و عنوان کرد: اگر ما پای صندوق نرویم، آمار پایین بیاید، نظام درخت خشکیده می‌شود، درختی که ریشه نداشته باشد میفتد.

وی ریشه‌های درخت انقلاب را مردم دانست و با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در سطح کشور حماسه‌ساز بوده و امسال هم اینگونه خواهد بود، اذعان داشت: مردم شهرستان چرام در انتخابات 24 خرداد در استان کهگیلویه و بویراحمد حماسه‌ساز خواهند شد.

انتهای پیام/82002/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول