اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی ری:

نقش شهرری در قیام 15 خرداد / ری یکی از متمدن‌ترین شهرهای جهان است

بخشدار مرکزی ری با اشاره به نقش شهرری در قیام 15 خرداد گفت: ری یکی از متمدن‌ترین شهرهای جهان است.

نقش شهرری در قیام 15 خرداد / ری یکی از متمدن‌ترین شهرهای جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ری یکی از شهرهای قدیمی استان تهران و کشور است که در طول 34 سال پیروزی انقلاب با تغییر و تحولات چشمگیری همراه بوده است.

بخشی از این تغییرات را از نگاه مسئولان شهرستان ری مرور می‌کنیم.

بخشدار مرکزی شهرستان ری در حاشیه نمایشگاه حماسه ری از خرداد 42 تا خرداد 92 در جمع خبرنگاران در ارتباط با پیشرفت روستاهای بخش مرکزی ری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی برای ملت ایران به ارمغان آورده و پیشرفت عمران و آبادانی روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر است.

متاسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح روستاها عقب ماندگی‌های زیادی وجود داشت که پس از این پیروزی با برکت و توجه به حوزه روستایی؛ روستاها جان تازه‌ای گرفتند.

حسن خدادی گفت: در ابتدای زمان پیروزی انقلاب  روستاهای این شهرستان  فاقد هرگونه امکانات همچون آب، برق، گاز و ... بودند اما خوشبختانه در طول این سال‌ها توجه خاصی که از سوی نظام به روستاییان شد اولین اقدام در حوزه روستایی بحث آبرسانی، گاز‌رسانی و برق‌رسانی بوده است.

وی در ادامه شهرری و روستاهای این منطقه را قطب کشاورزی تهران دانست و گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و دامپروری از پتانسیل بالایی برخوردار است در تامین نیازهای کشاورزی و دامپروری کمک بسزایی انجام شده است به‌طوری که شهرستان ری در تولید گوشت در استان تهران دارای رتبه بالا است و همچنین در تولید گندم چهارمین رتبه استان تهران است.

خدادادی گفت: تامین آب کشاورزی و توجه به مسائل امور کشاورزی یکی از توجهات نظام جمهوری اسلامی در بحث اقتصاد بوده است که در این راستا با توجه به جمعیت پایدار روستا، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و عنایت دولت و نظام به قشر روستاییان و نحوه ارائه خدمات به آنان نه تنها مهاجرت به شهر کم شده بلکه مهاجرت معکوس صورت پذیرفته است.

بخشدار مرکزی ری در ارتباط با آموزش و پرورش در سطح روستاها بیان داشت: آموزش یکی از معیارهای رشد و توسعه در هر کشور است. در بررسی تحولات آموزش و پرورش عمدتاً به شاخص‌هایی چون گسترش امکانات آموزشی، کوشش برای تأمین امکانات آموزشی، سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی، سطح سواد جامعه، نرخ ترک تحصیل، تسهیلات و برنامه‌های آموزشی و علائمی مانند این‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در توسعه مدارس روستایی رژیم مشروطه سلطنتی با توجه به سیاست‌های توسعه شهرنشینی و کم توجهی به روستاییان و تحقیر روستا و روستایی، نه تنها تلاش جدی برای رشد فرزندان زحمت کش روستا به خرج نمی‌داد بلکه با بی‌مهری نسبت به آنها زمینه را برای بی‌سوادی یا کم سوادی و مهاجرت آنها به شهرها برای تأمین نیروی کار ارزان صنایع مونتاژ، فراهم می‌ساخت.

خدادادی عنوان کرد: روستاها در سال‌های قبل از انقلاب در تمام زمینه‌ها از جمله بهداشت و درمان با کمبودهای فراونی مواجه بود اما پس از انقلاب چهره روستاها دراین زمینه به‌طور کلی متحول گشت و وضعیت بهداشت و درمان در دوره قبل و پس از انقلاب قابل قیاس نبود به نحوی که پیشرفت‌های شایان بهداشت و درمان در روستاها یکی از شاخص‌های مهم توسعه می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب هیچ روستایی در بخش مرکزی ری دارای مراکز درمانی نبود و اکنون در همه روستاها خانه بهداشت و مراکز درمانی وجود دارد.

بخشدار مرکزی شهرستان ری در پایان  با اشاره به نقش روستاییان شهرری در قیام 15 خرداد 1342 تصریح کرد: ری‌ یکی‌ از قدیمی‌ترین‌ و متمدن‌ترین‌ شهرهای‌ جهان‌ است‌. شهرری پیش از انقلاب نقش بسزایی در تحصن‌های روحانیت داشته است و اهالی ری و روستاییان این منطقه دل از دنیا بریدند و پا به پای آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی با رژیم شاهنشاهی مبارزه کردند و نقش موثری در قیام 15 خرداد 1342 داشته و همچنان در پیروی از ولایت پا در رکاب هستند. 

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول