اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 108 هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی انجام شد.

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع آذربایجان غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به محصولات کشت شده در اراضی آذربایجان غربی، اظهار داشت: چغندر قند، آفتابگردان آجیلی، آفتابگردان روغنی، یونجه، پیاز، سیب‌زمینی، شبدر و اسپرس، خلر و ماشک از جمله این محصولات است.

وی ادامه داد: این محصولات در بیش از 57 هزار هکتار زمین زراعی آذربایجان غربی کشت شده است.

قربانی با اشاره به کشت اراضی دیم در آذربایجان غربی، تصریح کرد: سال جاری در 74 هزار و 550 هکتار از این اراضی نخود کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تاکنون سم‌پاشی به منظور مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 108 هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی انجام شد.

وی همچنین از عملیات سم‌پاشی و مبارزه با سن مادری و عملیات مبارزه در مرحله پوره خبر داد و گفت: اقدامات و اطلاعیه‌های لازم در خصوص آفات کنه تار عنکبوتی، تریپس مو، کرم آلو، کرم خوشه خوار انگور، شپشک واوی سیب و انواع سفیدک‌ها توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انجام شده است.

قربانی عملیات مبارزه زراعی، مکانیکی و غیرشیمیایی در مزارع و باغات آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: زمان مناسب این عملیات به منظور راهنمایی زارعان و کشاورزان استان توسط سازمان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول