اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه مشترک شورای معاونان استان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اصلی اولیا و خانواده‌ها است که براساس پیش‌بینی‌ها و تمهید مقدمات سعی شده است تا این کمبود و نواقصات به سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه از پنجم خرداد ماه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شروع شده و تا 15 تیر ماه این کار ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: به نظر ما بهترین مدرسه نزدیک‌ترین فضای آموزشی است که یک دانش‌آموز می‌تواند با خیال راحت و آسوده تحصیل کرده و از مزایای یک علم و دانش آموختن شایسته بهره‌مند شود.

محمودزاده با اشاره به حذف نام مقطع راهنمایی از تابلوی مدارس و توجه بیشتر به نظام آموزشی جدید در دو مقطع سه ساله ابتدایی و همچنین متوسطه خاطر نشان کرد: 20 درصد مدارس استان اردبیل سال تحصیلی پیش رو در مقطع ابتدایی به صورت منفک می‌باشد به طوریکه دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی در یک مدرسه و چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز در مدرسه دیگر و فضای متفاوت‌تر تحصیل می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: از این به بعد باید در گفتار، نوشتار و انتقال مفاهیم بکوشیم تا نظام آموزشی 3-3-3-3 جایگزین نظام آموزشی قدیم شود که به نام ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مرسوم بود.

وی بیان کرد: براساس سند تحولی آموزش و پرورش و تغییر دوره‌های آموزشی علاوه بر دو دوره ابتدایی در مقطع متوسطه نیز دو دوره اول، دوم و سوم متوسطه و چهارم، پنجم و ششم متوسطه داریم که به صورت جداگانه و در فضای آموزشی متفاوت برگزار می‌شود.

محمودزاده در ادامه یادآور شد: با هدف انسداد بی‌سوادی علاوه بر پوشش تحصیلی کامل در ابتدایی در هنگام ثبت‌نام از والدین بی‌سواد می‌خواهیم تا در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

رتبه دوم استان اردبیل در پوشش تحصیلی اول ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استان اردبیل رتبه دوم کشوری پوشش تحصیلی اول ابتدایی را به دست آورده که انتظار داریم در این زمینه با اقدامات مناسب بتوانیم در سال‌های آینده نیز همین روند را ادامه دهیم.

محمودزاده از کسب رتبه ممتاز در اجرای طرح مهر و بازگشایی مدارس در سطح کشور خبر داد و افزود: امسال نیز برنامه‌های پروژه مهر و شروع سال تحصیلی از اواخر خردادماه شروع شده و در حوزه ساماندهی مدارس، فضاهای آموزشی، منابع انسانی و تجهیزات سعی داریم در حد وسع و توان اقدامات مؤثر خود را انجام دهیم.

فعال‌سازی 13 پایگاه ثابت و سیار سنجش نوآموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان از فعال شدن 13 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به ابتدایی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد پایگاه هشت مورد ثابت و پنج مورد سیار است.

وی خاطر نشان کرد: چهار پایگاه در اردبیل و چهار پایگاه نیز در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی دایر شده و از اول تیرماه سنجش نوآموزان در مراحل مختلف انجام می‌شود.

محمودزاده اخذ هرگونه شهریه و هزینه در هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان را از مدارس دولتی ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: به استثنای حق بیمه سه هزار تومان و پول کتاب در مقطع ابتدایی و هنرستان فنی و حرفه‌ای اخذ هر مبلغ دیگر غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: البته خانواده‌ها باید بدانند که تحصیل در مدارس خاص اعم از مدارس استعدادهای درخشان، هیئت امنایی، مدارس قرآن، شاهد و همچنین مدارس غیردولتی دارای شهریه است که خانواده‌ها موظف هستند در صورت ثبت‌نام فرزندانشان مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

انتهای پیام/62008/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول