اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل خبر داد

اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان، بورسا و وان ترکیه با همکاری اتاق تعاون جزو اولویت‌های جدی ماست.

اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در جلسه کار گروه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل اظهار داشت: در نیمه اول امسال برنامه‌های مختلفی در اعزام هیئت‌ها و پذیرش از هیئت‌های خارجی در استان اردبیل و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تدارک دیده شده است که البته به دلیل ارزیابی‌های انجام شده حضور در نمایشگاه گرجستان منتفی شده است.

وی عنوان کرد: با تفاهم نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل باید در خصوص حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل در نمایشگاه گرجستان جمع‌بندی نهایی صورت گیرد که در صورت توافق نهایی می‌توان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و تولیدات صنایع دستی استان را به بهترین شکل به معرض دید و نمایش گذاشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل از تدوین برنامه مدون برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به همت دستگاه‌های ذیربط خبر داد و افزود: در کنار نوشتن طرح‌های توجیهی باید با اولویت شهرها و کشورهای همسایه این تبادل تجاری و ارتباطات اقتصادی صورت گیرد تا بتوانیم به رشد و بالندگی واقعی دست پیدا کنیم.

عاملی ادامه داد: قرار است اواخر مردادماه اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان با همکاری اتاق تعاون را شاهد باشیم و در کنار آن اعزام هیئت تجاری به بورسا و وان ترکیه نیز جزو اولویت‌های جدی ماست.

این مسئول تصریح کرد: ما باید خلا‌های موجود در این ارتباطات و تعاملات را به بهترین شکل و با کمترین آسیب برطرف کنیم که امیدواریم اهداف و برنامه‌هایی که دست‌اندرکاران در تقویت ارتباطات و تعامل با کشورهای همسایه در نظر گرفته‌اند به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش اتاق بازرگانی استان در هدف‌گذاری تعامل با شهرهای همسایه نظیر ایروان، باتومی، بورسا و آستارا‌خان انتظار می‌رود با حضور در این بازارها بتوانیم هم تقویت توسعه تجاری و هم افزایش ظرفیت‌های کار‌آفرینی و تولید و تجارت بهتر را شاهد باشیم.

عاملی یادآور شد: البته نباید بازارهای کشور همسایه عراق، آذربایجان و ترکیه را نادیده بگیریم و بهتر است کمیته پایش سعی کند با بررسی‌ توانمندی‌های این کشور زمینه تقویت ارتباطات و تعاملات را با استان‌های هم‌تراز با اردبیل فراهم آورد.

وی در خصوص پیشنهادات مسئولان شهر وان ترکیه برای تقویت ارتباطات با اردبیل اذعان داشت: ما هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی در این زمینه نداریم و بیشتر می‌توانیم با خوشنامی و عمل به وعده‌هایمان با این کشورها و شهرهای همجوار ارتباط تنگاتنگ برگزار کنیم.

حضور 465 هزار گردشگر خارجی در استان اردبیل ظرفیت تمام نشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت برنامه‌ریزی در احیای گردشگری و توریسم خارجی را یادآور شد و گفت: ما سالانه شاهد سفر و حضور گردشگران بی‌شماری از کشور آذربایجان و آسیای میانه در استان اردبیل هستیم که مقصد عمده آنها نیز اردبیل و برخی شهرهای آذری‌نشین است.

عاملی خاطرنشان کرد: حضور بیش از 465 هزار مسافر و گردشگری آذری در استان اردبیل که 50 درصد آنها با انگیزه درمانی و مابقی طبیعت‌گردی وارد استان می‌شوند ظرفیتی عظیم، بی‌نظیر و قابل تامل است که نباید چنین توانمندی را بیهوده از دست داد.

این مسئول از دستگاه‌های ذیربط به ویژه میراث فرهنگی خواست تا با فعال کردن مجموعه‌های راهنمای گردشگران و توریسم و ساماندهی در این زمینه در منطقه مرزی بیله‌سوار بکوشند تا این گردشگران را درست و دقیق هدف‌گذاری کرده و بستر توانمندی استان در این بخش را بهتر از گذشته فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با قدردانی از تدارک برنامه ویژه میراث فرهنگی برای صدور مجوز یک شرکت با فعالیت بخش خصوصی در این حوزه یادآور شد: در قالب این شرکت خدمات بهداشتی و درمانی، ترانسفر مناسب و همچنین خدمات اقامتی و پذیرایی صورت گرفته و جلوی برخی سوء استفاده‌ها در این زمینه گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول